خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره‌های تخصصی کتابداران کودک کتابخانه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۳۱

دوره آموزشی کتابداران کودک، متشکل از ۸ کارگاه تخصصی شامل: آشنایی با حوزه نشر کودکان ونوجوانان، طراحی بازی، انتخاب قصه، پرورش حس دینی در کودکان، پرورش تفکر فلسفی در کودکان و… برگزار می‌شود.

کار برای کودکان نیاز به تخصص و مهارت‌های ویژه‌ای دارد و همانطور که حوزه نشر کودک ویژگی‌ها و نیازهای منحصر به فرد خودش را دارد کتابداری برای کودکان هم نیازمند آموزش‌هایی است. در همین راستا سپهر جعفری(کار‌شناس بخش کودک اداره کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش کتابداران کودک خبر داد.

به گزارش ایلنا، جعفری ضمن اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی کتابداران کودک، متشکل از ۸ کارگاه تخصصی شامل: آشنایی با حوزه نشر کودکان ونوجوانان، طراحی بازی، انتخاب قصه، پرورش حس دینی در کودکان، پرورش تفکر فلسفی در کودکان و دیگر عناوین توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی درباره جزئیات این دوره‌ها گفت: این طرح براساس برگزاری ۲ کارگاه ۴ روزه برنامه‌ریزی شده است. دوره نخست، کارگاه‌هایی با مفاهیم عمومی‌تر بود و در روزهای۲۰ و ۲۱مهر ماه سالجاری برگزار شد و دومین دوره که شامل مفاهیم تخصصی‌تر است؛ در روزهای ۱۵ و۱۶ آذر ماه برگزار خواهد شد.

جعفری با اشاره به تعداد کتابداران شرکت کننده در این طرح گفت: تعداد افراد شرکت‌کننده در این طرح ۳۰ نفر است که نیمی از آن‌ها کتابداران نهادی و نیمی دیگر از کتابداران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

وی همچنین افزود: این دوره‌ها مختص کتابدارانی است که در ابتدای فعالیت خود در کتابخانه‌ها هستند. کتابداران نهادی پس از شرکت در این کارگاه‌ها و آشنایی با مفاهیم مورد نظر، با عنوان کتابدار رسمی بخش کودک، به فعالیت خود در کتابخانه‌ها ادامه خواهند داد و با اجرای تخصصی‌تر برنامه‌های ویژه کودکان و ارسال منظم گزارش این فعالیت‌ها، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در ارائه خدمات بهتر به مراجعین یاری خواهند نمود.

مسئول اجرایی این دوره آموزشی درباره اهداف راه اندازی این کارگاه‌ها گفت: اهداف اصلی این دوره شامل ارتقای سطح توانایی‌هایی کتابدار کودک در ارائه خدمت به مراجعان و افزایش میزان بهره‌وری کتابداران و مخاطبین از امکانات موجود در کتابخانه‌ها است.

وی درباره اساتید این کارگاه‌ها گفت: همه اساتید از میان کار‌شناسان با تجربه عرصه تعلیم و تربیت کودک انتخاب شده‌اند که بسیاری از آنان صاحب تالیفاتی در این زمینه هستند.

جعفری تصریح کرد: در برگزاری این دوره‌ها از تجربیات کار‌شناسان خبرهٔ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روش‌های آموزشی این کانون بهره گرفته شده و این روش‌ها با اندکی تغییر و متناسب با نیاز مخاطبین در کارگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

این دوره از کلاس‌های آموزشی کتابداران کودک، امروز ۱۶ آذر ماه با برگزاری کارگاه‌های درک و فهم نقاشی کودک، خدمات کتابخانه‌ای کودکان با نیاز‌های ویژه و طراحی فرم و فضای بخش کودک به کار خود پایان می‌دهد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز