خبرگزاری کار ایران

شیوا ارسطویی:

کتاب خوب کم شده؛ آمار خواننده پایین آمده

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۶۰

اگر وزارت ارشاد انعطاف بیشتری نشان دهد و اجازه دهد آثار فرهنگی خوبی که در وزارت ارشاد خاک می‌خورد؛ وارد بازار شود، در جامعه مخاطب کم نداریم.

به نظرم کتاب خوب کم شده که آمار خواننده پایین آمده. اگر مؤلف برای نوشتن دستش باز باشد؛ می‌تواند آثار خوب بیافریند و آثار خوب؛ خواننده خوب به همراه دارد. اگر آثار خوب بیرون بیایند؛ می‌بینیم که خواننده کم نداریم.

شیوا ارسطویی(نویسنده و مترجم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا از آثار جدیدش سخن گفت. یکی از این آثار؛ رمانی است به نام «کوش» که نشر چشمه قرار است آن را منتشر کند. او در این باره گفت: رمان داستان رفاقت بین دو زن است که در حال حاضر به ناشر سپرده شده تا مراحل مجوز و چاپ را طی کند. هم اکنون نیز درحال نگارش رمانی هستم به نام «از اول سیب» که قراردادش را با نشر پیدایش بستم و حدود بیست فصل آن را نوشته‌ام.

وی ادامه داد: کتاب «من و سیمین و مصطفی» اصلاحیه دارد که باید روی آن‌ها کار کنم اگر لطمه‌ایی به ساختار رمان نزند. امیدوارم با سیاست‌های دولت جدید فعلی آن ۴-۳ رمانی که در وزارت ارشاد مانده مجوز نشر بگیرد. همچنین رمان «خوف» ‌ که مدت زیادی در انتظار مجوز بود در روزهای پایانی دولت قبل مجوز گرفت و نیز پیگیر مجوز مجموعه داستان کوتاه «زنی شبیه به من» هستم.

ارسطویی اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر وزارت ارشاد انعطاف بیشتری نشان دهد و اجازه بدهد آثار فرهنگی خوبی که در وزارت ارشاد خاک می‌خورد؛ وارد بازار شود، ما در جامعه مخاطب کم نداریم. به نظرم کتاب خوب کم شده که آمار خواننده پایین آمده. اگر مؤلف برای نوشتن دستش باز باشد می‌تواند آثار خوب بیافریند و آثار خوب خواننده خوب به همراه دارد. اگر آثار خوب بیرون بیایند می‌بینیم که خواننده کم نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز