خبرگزاری کار ایران

تاکید همیشگی آیت‌الله خوشوقت بر رعایت تقوای سیاسی

کد خبر : ۵۳۴۳۹

آیت‌الله خوشوقت تقوای سیاسی را همواره مورد تاکید قرار می‌داد و به نظر او تقوای سیاسی در متن تقوا وجود داشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله خوشوقت تقوای سیاسی را همواره مورد تاکید قرار می‌داد و به نظر او تقوای سیاسی در متن تقوا وجود داشت.

آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خوشوقت که یکشنبه شب در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد اظهار کرد: آیت‌الله خوشوقت تقوای سیاسی را همواره مورد تاکید قرار می‌داد.

وی افزود: به نظر مرحوم آیت‌الله خوشوقت تقوای سیاسی در متن تقوا بود و ایشان علاوه بر این همواره به دیگران امید می‌داد و فتنه‌گران و کسانی که در مقابل ولایت می‌ایستادند را هیچ‌گاه قبول نداشت.

آیت‌الله خوشوقت دری از رحمت‌های الهی بود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حساسیت نسبت به موضوع تولی و تبری در مرحوم آیت‌الله خوشوقت دیده می‌شد گفت: ایشان را می‌توان نوری دانست که خاموش شده و دری از رحمت‌های الهی بود که به روی ملت ایران بسته شد.

وی در ادامه روح اسلام را حکومت علوی و در ادامه نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ جنایتی بالاتر از این نیست که نسبت به این موضوع بی‌اعتنایی شود.

صدیقی تقوا، ذکر و اندیشه بسیار را جزو ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله خوشوقت برشمرد و عنوان داشت: این عالم وارسته تا زمانی که زمینه سخن فراهم نمی‌شد هیچ گاه حرفی نمی‌زد و قبل از اینکه لب به سخن بگشاید نیز مدت‌ها تامل و تفکر می‌کرد.

آیت‌الله خوشوقت دارای استعداد ذاتی و ظرفیت پذیرش حق بود

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت‌الله خوشوقت دارای استعداد ذاتی و ظرفیت پذیرش امر خداوند بود و همین عوامل سبب موفیقت او شد؛ رهیافته حقیقت و ارباب کشف و شهود از جمله عناوینی هستند که می‌توان برای این عالم روحانی به کار برد.

وی با اشاره به ارادت خاص آیت‌الله خوشوقت به علامه طباطبایی بیان داشت: ایشان شاگرد آن دانشمند بزرگ بود و همواره مقام استادی علامه را ارج می‌نهاد و تکریم می‌کرد.

صدیقی با تاکید بر اولویت رعایت اخلاق در جامعه ابراز کرد: چنانچه آدمی هدف خود را رسیدن به خداوند قرار دهد آنگاه ظرفیت مظهریت جمال الهی به او اعطا می‌شود و این در حالی است که آسمان و زمین تاب این مظهریت را نداشتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: بشر دارای ظرفیتی است که اگر در راه صحیح قرار گیرد خود را خواهد شناخت؛ هر چقدر انسان از گناهان و آلودگی‌ها دور شود به همان نسبت به خداوند نزدیک‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه حب نفس یکی از عوامل گرفتاری و بروز مشکلات در زندگی انسان‌هاست گفت: در این میان خودسازی عاملی اساسی در جلوگیری از مشکلات زندگی هستند؛ طلاب و روحانیون باید بدانند که پیش از عالم شدن باید به فکر خودسازی و تهذیب نفس باشند وگرنه اگر قصد از ورود به حوزه شهرت‌طلبی باشد نه تنها به جایی نخواهند رسید بلکه از خداوند نیز دور می‌شوند.

نخستین گام در مسیر خودسازی پاکی دل است

صدیقی شجاعت و استقامت در امور را راه رسیدن به قرب الهی دانست و تصریح کرد: یک شبه نمی‌توان ره صد ساله را پیمود؛ ایجاد زمینه آمادگی در قلب و زدودن آلودگی‌ها از ضمیر پاک درونی نخستین گام در مسیر خودسازی محسوب می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قلب را جایگاه قرآن و معارف الهی معرفی کرد و گفت: دل‌های پاک انسان‌ها را به سمت حقیقت رهنمون می‌کنند.

وی ادامه داد: فرشتگان و ملائکه بر اعمال آدمی ناظر هستند اما شاهد اصلی انسان‌ها خداوند است و اگر آدمی عزم جدی بر رسیدن به پروردگار خویش داشته باشد از هدایت‌های الهی بهره‌مند می‌شود.

صدیقی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت انتخاب دوستان باتقوا تاکید و اظهار کرد: پیامبران، شهدا، صالحان و اولیای الهی بهترین کسانی هستند که می‌توانند دوستانی خوب برای انسان‌ها باشند و آنها را در رسیدن به سعادت و کمال یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز