خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

از تخریب در فضای مجازی علیه شهرداری گله‌مندم

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۹

متاسفانه در فضای مجازی افرادی هستند كه به طور دائم برای تخریب فضای كار شهرداری و شورای شهر كار می‌كنند كه این‌ها به دنبال اهداف اقتصادی و منافع شخصی خودشان هستند و این افراد شناسایی شدند كه باید با آن‌ها برخورد شود.

ایلنا: شهردار قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین از چهار سال گذشته با مدیریت متحد توانست به گونه‌ای توسعه شهر را تسریع ببخشد كه كمترین خطا را در مدیریت شهر داشته باشد و شهروندان فهیم قزوینی با اعتماد كردن به مدیریت شهری، عملكرد شهرداری قزوین را در كف خیابان‌های شهر می‌بینند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین كه با حضور حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به تشریح عملكرد، انتظارات و دغدغه‌های اجرایی در ادامه روند عملیات برخی از پروژه‌های عمرانی پرداخت و گفت: همیشه مدیریت شهری از حمایت‌های نمایندگان مجلس استفاده كرده است و نیاز است كه این حمایت‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود تا توسعه شهر قزوین زودتر به تحقق برسد.

 

 شهرداری قزوین عضو هیئت مدیره اصلی بانك شهر شد

 وی بیان كرد: در جلسه‌ای كه در مشهد با حضور شهرداران كلانشهرهای سهامدار بانك شهر در خصوص انتخاب اعضای هیئت مدیره بانك شهر برگزار شد، قزوین به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره بانك شهر  انتخاب شد و بر این اساس با پیگیری‌های صورت گرفته در دو دوره گذشته، قزوین در كنار شهرهای اصفهان، كرج، قم و تهران اعضای اصلی هیئت مدیره بانك شهر در 2 سال آینده شدند و شهرهای شیراز و مشهد عضو عدالبدل هیئت مدیره شدند.

 

برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی در  روز قزوین

  شهردار قزوین با اشاره به برگزاری بزرگداشت روز قزوین در 9 شهریورماه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده است برنامه‌های روز قزوین در سه محور اصلی و چند برنامه جانبی دیگر برگزار شود و برای اولین بار برنامه مجمع جهانی شهر اسلامی در قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای كه منعقد شده است این مجمع در شهر قزوین با حمایت نماینده ولی فقیه در استان قزوین و دانشگاه امام صادق(ع) با نگاه علمی برگزار خواهد شد و در این مجمع شهرهای اسلامی از تمام زوایا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شهرداران كلان شهرها و چندین شهر اسلامی از سایر كشورها در این مجمع حضور پیدا خواهند كرد.

این مقام مسوول اضافه كرد: سومین دوره جشنواره بازی و اسباب بازی و دومین دوره تجلیل از مفاخر و نخبگان از دیگر برنامه های روز قزوین در 9 شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینكه شهرداری قزوین از سال 88 با ایجاد یك همدلی و اتحاد با شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی و با اجرای برنامه های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فعالیت خود را آغاز كرد و با رجوع به وضعیت 4 سال گذشته و یادآوری مشكلات زیادی كه ناشی از حفاری ها، عقب ماندن پروژه ها و وضعیت نامساعد آسفالت در سطح شهر بود، بیان كرد: در برنامه كوتاه‌مدت بسیاری از مشكلات حفاری‌ها، وضعیت آسفالت شهر، اصلاح هندسی معابر اصلی و فرعی كه باعث مشكلات بسیاری در سطح شهر شده بود در دستور كار قرار گرفت و حل شد.

 

شهرداری قزوین فرصت خطا و اشتباه نداشت

شهردار قزوین ادامه داد: شهرداری قزوین در مدیریت چهارساله خود در برنامه‌های میان مدت اقدامات اساسی را با استفاده از تجربه‌های كارشناسان، كارگروه قزوین+20، اتحاد مدیران و بازنگری برنامه چشم انداز شروع كرد و اقدامات موثری برای توسعه شهر  انجام داد.

وی گفت: در آغاز كار با انتخاب و انعقاد قرارداد با پیمانكاران گرید دار و معتبر، عملیات عمرانی  پروژه‌های كلان و مهم در شهر قزوین آغاز  شد و در ابتدای كار بسیاری افراد گله‌مند بودند كه چرا از پیمانكاران داخلی استفاده نمی‌شود و در پاسخ گفته شد كه شهرداری قزوین فرصت خطا و اشتباه ندارد و نمی‌تواند به خاطر آبرو و تحول شهر ریسك كند.

این مقام مسوول بیان كرد: با انتخاب پیمانكاران مطرح كشور بسیاری از پروژه‌های عمرانی زودتر از موعد به بهره برداری رسیدند و افتتاح پلی كه به تصور شهروندان 15سال به طول می‌كشید در كوتاه ترین زمان به بهره برداری رسید و اكنون قزوین صاحب تقاطع‌های غیرهمسطح 7دی(نادری)، 9دی(عمران)، سرداران، نصر، ولایت، مطهری، ارتباطات، ایثار، شهید رجایی، امام علی(ع)، باغستان، كربلای 4، یادگار امام و نخبگان، برج ها،بلوارهای جدید و بوستان‌های متعدد شده است و این اعتماد ایجاد شد تا در شهرداری قزوین قدم های بزرگتر برداشته شود.

وی ادامه داد: بر اساس اهداف تعریف شده، سعی شده است كمترین خطا را در مدیریت شهر داشته باشیم و هر اقدامی و آغاز  عملیات عمرانی پروژه بر اساس اولویت زمانی بود كه در اتاق فكر تصمیم گیری شده بود.

شهردار قزوین با اشاره به اجرای طرح بافت فرسوده در شهر قزوین گفت: ضروری بود شهرداری قزوین در موضوع بافت فرسوده وارد شود و اكنون با اجرای طرح احیای بافت فرسوده در هادی آباد توانسته 325 واحد را به مرحله گچ و خاك برساند و اجرای فازهای بعدی در مرحله خوبی قرار دارد و در صورت حمایت مسوولان استانی و كشوری در پرداخت وام های بافت فرسوده این پروژه سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

وی بیان كرد: 80 درصد تملك خیابان شهید انصاری شرق به اتمام رسیده است و با حمایت مسوولان استانی و كشوری خواهیم توانست تا پایان سال جاری تملك خیابان شهید انصاری شرق را به اتمام برسانیم.

 

مدیریت برتر شهرداری قزوین در فروش اوراق مشاركت

 نصرتی با بیان اینكه فروش اوراق مشاركت حركت نوینی بود كه در شهرداری قزوین آغاز شد، بیان كرد: كاملا مشخص است اقداماتی كه در چند سال گذشته آغاز شد قیمت آن در حال حاضر چقدر متفاوت است و حتی من با اكثر شهرداری‌های كلان كه در خصوص فروش اوراق مشاركت صاحب تجربه بودند در ارتباط هستم، شهر قزوین بهترین مدیریت را در این زمینه داشته است و  آنها خواستار استفاده از تجربه‌های شهر قزوین را داشتند.

وی اضافه كرد: شهرداری قزوین تنها شهری است كه سودهای خریداران اوراق مشاركت را به طور كامل پرداخت كرده است و هیچ بدهی در این زمنیه ندارد.

این مقام مسوول با بیان اینكه سرمایه واقعی شهرداری قزوین در بانك شهر 44 میلیارد تومان است كه تا 2 و 3 ماه آینده در فرا بورس 2 برابر خواهد شد، گفت: در راستای پیشبرد اهداف، شهرداری قزوین اقدام به تاسیس شركت‌های جدید كرده است و این امر در بسیاری از شهرداری های كلان كشور هم صورت نگرفته، همچنین شهرداری قزوین در طی مدیریت چهار ساله گذشته موضوع احیای باغستان سنتی، تاسیس سازمان باغستان سنتی، توسعه فضاهای تفریحی بوستان ملی باراجین، توسعه بوستان بانوان، افتتاح مركز كنترل ترافیك، مرمت سرای‌سعدالسلطنه و احیای قنوات را پیگیری و به نتیجه رسانده است كه در نتیجه آن قزوین قزوین در سال 92 به عنوان شهر پاك ایران و سازمان اسكان بشر متحد  2 پروژه بوستان بانوان و احیای قنوات را به عنوان پروژه برگزیده جهانی از بین صدها پروژه مورد بررسی قرار گرفته انتخاب كردند.

وی افزود: هیچ شهرداری در كشور دارای آپارتمان 2هزار و 50 واحدی نیست و شهرداری قزوین پروژه احداث 2هزار و 50 واحد مسكونی را در مجموعه برج های پونك، الهیه، مینودر، بادامستان و.. آغاز كرد و با احداث این واحدهای مسكونی شهرداری قزوین در آینده دغدغه‌ای برای تامین مالی ندارد و همچنین در احداث برج‌های مسكونی همچون راژیا و واحدهای مسكونی هادی آباد، شهرداری قزوین با سرمایه گذاران مشاركت داشته است و این موضوع یكی از شیوه‌های تامین منابع مالی برای توسعه شهر است كه تاكنون موفق بودیم.

نصرتی با اشاره به افتتاح دهكده طبیعت در پایان مرادماه كه در نوع خودش در كشور بی‌نظیر است و تحولی در مجموعه بوستان ملی باراجین ایفاء می كند، گفت: در بوستان ملی باراجین پروژه‌های متعددی در حال احداث است و هدف ما این است كه از این امكانات و پتانسیل ها و كارهای انجام شده در سطح ملی از آن بهره برداری شود.

وی به امكانات رفاهی ایجاد شده برای كاركنان شهرداری قزوین اشاره و بیان كرد: برخی از مشكلات استخدام كاركنان، تعاونی مسكن، خرید زائر سرا در مشهد حل شد و همچنین صندوق ذخیره كاركنان تشكیل شد تا پشتوانه خوبی برای آینده كاركنان بوجود آید.

 

 

اقدامات موثر مدیریت شهری با برخی از بداخلاقی‌ها نادیده گرفته شده

 شهردار قزوین در ادامه تصریح كرد: بنده در زمان مدیریت چهار ساله خود با حمایت و تلاش همه مدیران و كاركنان شهرداری انرژی كه برای توسعه شهر قزوین گذاشتم توانستم در این شرایط اقتصادی به بسیاری از برنامه ها و اهداف برسیم و به برخی از آنها كه بسیار نیز مهم بوده اند بنا به برخی از دلایل موفق نشدیم چراكه توسعه شهر قزوین نیاز به حمایت مسوولان استانی و ارشد دارد و امیدواریم با برنانه ریزی این امور نیز محقق شود.

وی با بیان اینكه در این چهار سال گذشته این اتحاد در شهرداری قزوین به سادگی به دست نیامده است، افزود: ما تلاش كردیم توقع شهروندان را بالا ببریم و همیشه حق با شهروندان بوده است اما برخی از ناملایمات و بداخلاقی ها وجود دارد كه اقدامات موثر مدیریت شهری نادیده گرفته شده است.

شهردار قزوین بیان كرد: متاسفانه اقدامات وسیع و تاثیر گذار و پروژه های مهمی در شهر قزوین صورت می‌گیرد اما با یك نشست آسفالت در زیر تقاطع غیرهمسطح نصر كه بر عهده پیمانكار است و هزینه آن هم بر عهده پیمانكار می‌باشد و این موضوع هم یك امر طبیعی است نقدهای صورت می‌گیرد كه منصفانه نیست.

 

 ضرورت حمایت مسوولان استانی و كشوری برای ادامه پروژه‌های كلان شهر

 شهردار قزوین به اقداماتی كه انجام داده است اما به نتیجه نرسیده اشاره و بیان كرد: مجموعه شهرداری تلاش‌های زیادی در زمینه انتقال لوله نفت انجام داد حتی این موضوع صورت جلسه شد اما به تحقق نرسید و این مهم نیاز به حمایت مسوولان استانی و ملی دارد.

وی افزود: شهرداری قزوین همچنین در حد توان خود موضوع فرودگاه را پیگیری كرد اما برای ادامه كار نیاز به حمایت ملی دارد تا اهداف خرید این فرودگاه توسط شهرداری قزوین به نتیجه برسد.

نصرتی با بیان اینكه موضوع انتقال پادگان بارها پیگیری شد اما به نتیجه نرسید، بیان كرد: برای موضوع متروی قزوین انرژی بسیاری گذاشته شد اما به نتیجه نرسید و همچنین موضوع پروژه زرشك و كاكان كه تله كابین آن آماده است هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و این مهم هم  نیاز به حمایت ملی و استانی دارد و همچنین موضوع امام زاده حسین(ع) و موزه دفاع مقدس كه قرار بود برای هركدام 20میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد اما باز به نتیجه نهایی نرسیده است كه نیاز است دولت جدید برای تحقق این موضوعات حمایت جدی از شهرداری قزوین داشته باشد.

وی با بیان اینكه مجموعه شهرداری بسیار تلاش كرد تا  دولت خانه صفویه را به نتیجه برساند اما برای نتیجه كار نیاز به حمایت ملی و استانی دارد، افزود: احداث 30تقاطع غیرهمسطح در شهر قزوین باقی مانده است و همچنین برای تحقق پروژه‌های سرمایه گذاری نیاز به حمایت‌های استانی و ملی دارد، و این اقدامات هنوز به نتیجه نرسیده است چراكه برخی از مشكلات مانع ادامه كار شده است.

وی پیشنهاد داد: در نحوه ارتباط دولت با شهرداری‌ها نقیصه وجود دارد و برای حل این مشكل باید سازمان شهرداری‌ها مانند سازمان میراث فرهنگی به صورت معاونت رئیس جمهوری و رئیس سازمان شهرداری ها اداره شود كه از حاج آقا ابوترابی درخواست می شود این امر كه مورد درخواست شهرداری های كلان شهرها و مراكز استانها است پیگیری شود.

شهردار قزوین بیان كرد: همیشه مجموعه شهرداری از حمایت‌های نمایندگان مجلس استفاده كرده است و نیاز است كه این حمایت‌ها با جدیت پیگیری شود.

 

گله‌مندی شهردار قزوین از فضای تخریب در فضای مجازی

 

وی بیان كرد: متاسفانه در فضای مجازی افرادی هستند كه به طور دائم برای تخریب فضای كار شهرداری و شورای شهر كار می‌كنند كه این ها به دنبال اهداف اقتصادی و منافع شخصی خودشان هستند و این افراد شناسایی شدند كه باید با آنها برخورد شود.

نصرتی ادامه داد: حوزه مدیریت شهری با تمام جدیت برای توسعه شهر قزوین كار می‌كند و  عملكرد شهرداری در دید شهروندان قرار دارد و شهروندان قزوینی  آنقدر فهیم هستند كه تحت تاثیر فضاهای تخریبی قرار نخواهند گرفت.

شهردار قزوین بیان كرد: مطمئنا فعالیت برخی سایت‌ها به نتیجه نخواهد رسید چراكه شهروندان عملكرد شهرداری را در كف خیابان‌های شهر می‌بینند.

وی افزود: یادآوری می‌كنم كه فضای كار در شهرداری كارمندی نیست بلكه همه با عشق و علاقه به شهر قزوین كار می كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز