خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای کار کارخانجات مهرام قزوین:

حداقل حقوق کارگران باید موجب زندگی شرافتمندانه آنان شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۲۶

افزایش حقوق کارگران باید تامین کننده هزینه معیشت خانوار باشد تا یک خانواده کارگری بتواند زندگی شرافتمندانه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانجات مهرام قزوین گفت: افزایش حقوق کارگران به ویژه برای سال آتی باید تامین کننده هزینه معیشت خانوار باشد تا یک خانواده کارگری بتواند زندگی شرافتمندانه داشته باشد.

محمدرضا رجایی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در شهر صنعتی البرز استان قزوین افزود:در صورتی که حداقل حقوق کارگران از پایه‌ی یک میلیون تومان کمتر تعیین شود، قدرت خرید خانواده های کارگری ازبین خواهد رفت.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه وزارت کار باید حامی کارگران باشد یادآور شد: وزارت کار باید در تعیین دستمزد ۹۲ مشکلات اقتصادی و سبد کالای خانواده های کارگران را در نظر بگیرد در صورتی که این وزارت خانه در تعیین دستمزد منصفانه، گامی برندارد قدرت خرید این قشر ازبین خواهد رفت.

این مسوول با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی باید تعیین کننده مزد کارگران باشد گفت: تنها اکتفا کردن به ماده ۴۱ قانون کار که همه ساله از آن تبعیت می شود نمی توان نرخ واقعی حقوق کارگران را تعیین کرد بلکه باید نرخ واقعی تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود نیز در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه کارگران قرار‌دادی و پیمانی سراسر کشور در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش توان خرید کارگران باید حداقل حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند تا کارگران بتوانند از عهده مخارج زندگی و هزینه‌های مسکن برآیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز