خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین:

منابع آبی برای مقابله با خطر كم آبی در باغستان قزوین مدیریت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۴

در صورت كافی نبودن نزولات جوی، تأمین آب باغستان سنتی قزوین از طریق مدیریت منابع آبی صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین گفت:در صورت كافی نبودن نزولات جوی، تأمین آب باغستان سنتی قزوین از طریق مدیریت منابع آبی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ حمید رحمانی با اشاره به شروع آبیاری این باغستان از 15 دی ماه اظهار كرد: تا کنون به دلیل جریان ضعیف رودخانه های زویار، وشته، دلی چای که آب مورد نیاز برای شمال وغرب باغستان را تأمین می کند، فقط 10 درصد از این مکان ها آبیاری  شده است.

وی کاهش نزولات جوی را عاملی مهم در كمبود منابع آبی دانست و افزود: در مواجهه با این مشکل، باید به وسیله ظرفیت های موجود تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود و با مدیریت صحیح منابع موجود، از این مرحله عبور کرد که با برپایی نشست های مختلف و دریافت نظرات کارشناسی، تمهیدات لازم برای مقابله با این معضل پیش بینی شده است.

وی در ادامه به راه های پیش بینی شده برای مقابله با  مشکل کم آبی باغستان اشاره و تصریح کرد: علاوه برمدیریت صحیح منابع آبی موجود و اولویت بندی مناطق مختلف به منظور آبیاری، خرید آب کانال از دیگر راهکارهای مقابله با این مسأله به شمار می رود كه  با پیش بینی منابع مالی لازم در ردیف بودجه سال آینده این سازمان، به شورای شهر پیشنهاد شده است.

وی به اقدامات عمرانی صورت گرفته در راستای مدیریت صحیح منابع آبی باغستان اشاره و خاطر نشان کرد: ساخت کشو، سر دهنه، بند و لایروبی انهار در سال جاری، از جمله اقداماتی است که به طور مستقیم از هدر رفت آب  جلوگیری می كند.

رحمانی یکی از راه های  مقابله با مشکل کم آبی را همراهی باغداران بر شمرد و افزود: باغداران نیز به عنوان صاحبان اصلی این مکان ها باید در مدیریت صحیح منابع آبی بکوشند و از هدررفت آب جلوگیری نمایند.

وی افزود: در حال حاضر، بحران کم آبی در باغستان سنتی نیازی به زنگ خطر ندارد زیرا تصمیم گیری نهایی در این زمینه منوط به مشخص شدن وضعیت بارندگی در بازه زمانی باقی مانده می باشد و از سوی دیگر تمهیدات لازم در این زمینه، پیش بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز