خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

جشنواره سراسری تئاتر "ما رایت ‌الاجمیلا" در قزوین برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۶۸

همزمان با دهه فجر جشنواره سراسری تئاتر "مارایت‌ الا جمیلا" به همت حوزه هنری استان قزوین 15تا 18 بهمن‌ ماه با شرکت بیش از 300 اثر نمایشنامه ای از 30 استان کشور در شهرهای قزوین و الوند برگزار می ‌شود.

ایلنا- قزوین: رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: همزمان با دهه فجر جشنواره سراسری تئاتر "مارایت‌ الا جمیلا" به همت حوزه هنری استان قزوین از 15تا 18 بهمن‌ ماه با شرکت بیش از 300 اثر نمایشنامه ای از 30 استان کشور در شهر های قزوین و الوند برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ محمد کرم اللهی در نشست خبری تولید آثار فاخرهنری و پرورش و آموزش هنرمندان متعهد را از مهمترین ویژگی های جشنواره سراسری تئاتر "مارایت‌ الا جمیلا" عنوان کرد و افزود: شعار جشنواره مکتب حسینی (ع) و انقلاب خمینی (ره) است و با توجه به سیره حضرت زینب (س) و بر اساس کلام هنرمندانه بنی هاشم مسائل مربوط به واقعه عاشورا را به خوبی در غالب هنر نمایش عرضه کنند.

کرم اللهی یادآور شد: این جشنواره در دو بخش نمایشنامه نویسی و نمایش صحنه ای اجرا شده، در بخش نمایشنامه نویسی به دلیل اینکه در نوشتن متون دینی، اثرهای پرقوت و دارای چارچوب مشاهده نمی شد از اینرو به این بخش متمرکز شده ایم تا در این حوزه نیز آرشیوسازی شده و قلم ها شناسایی و ظرفیت ها را بشناسیم.

وی با اعلام اینکه در جشنواره سراسری تئاتر "مارایت‌ الا جمیلا"  از 30 استان 304 اثر شامل 189 نمایشنامه در بخش صحنه ای و 115 اثر در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: آثار ارائه شده استان قزوین در جشنواره " ما رایت الا جمیلا را 22 اثر است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: از استان قزوین دو اثر "کلاغ ها مرگ می بارند" با نویسندگی و کارگردانی حامد شهرتی و "کربلای بی شمر" با نویسندگی رضا صابری و کارگردانی مرتضی نجفی به روی صحنه خواهد رفت.

کرم اللهی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر فعالیتهای هنری گفت: متاسفانه فقدان سالن ویژه تئاتر در استان قزوین مشکلات برای توسعه فعالیت های نمایشی ایجاد کرده است.

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و هنری در قزوین اظهار داشت: حوزه هنری استان قزوین با درک ویژه حادثه عاشورایی و نیز با نیت ترویج فرهنگ عاشورایی با حمایت استانداری قزوین اقدام به برگزاری نخستین جشنواره سراسری تئاتر "مارایت الا جمیلا" در سطح استان قزوین کرده است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین افزود: این جشنواره در دو سالن علامه رفیعی و کتابخانه امام‌ خمینی (ره) برگزار می شود و در پایان به نفرات برتر به رسم یادبود هدایایی اهداء خواهد شد.

کرم اللهی اعلام کرد: با توجه به اجرای نمایشنامه ها در قزوین، 10 نمایشنامه برگزیده در دو سالن آمفی تئاتر کتابخانه علامه رفیعی و سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی (ره) در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه جاری، اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز