خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

قزوین را می‌توان به قطب گردشگری مذهبی تبدیل كرد

با وجود امامزاده‌حسین(ع)، بقعه متبركه چهار انبیاء و سایر اماكن مذهبی شهر قزوین و عنوان پایتخت خوشنویسی، می‌توان قزوین را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل كرد.

قزوین - ایلنا: شهردار قزوین گفت: با وجود امامزاده حسین(ع)، بقعه متبركه چهار انبیاء و سایر اماكن مذهبی شهر قزوین و عنوان پایتخت خوشنویسی، می‌توان قزوین را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل كرد.

 به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی در همایش ملی گردشگری مذهبی كه به مناسبت بزرگداشت روز قزوین برگزار شد، با بیان اینكه قزوین ویژگی‌های بسیاری دارد كه می‌توان گردشگری مذهبی را در آن توسعه داد، افزود: برای تحول در شهر قزوین نیاز داریم كه گردشگری در این شهر رونق پیدا كند تا اقتصاد شهر متحول شود.

وی با تصریح اینكه مدیران شهری به این نتیجه رسیدند كه قزوین ظرفیت‌های متعددی  در بحث گردشگری دارد، بیان كرد: در سه سفر هیات دولت به قزوین به دلیل داشتن دو آبگرم، منطقه اوان، كامان و زرشك و بوستان ملی باراجین، 5 عنوان نمونه گردشگری  را كسب كرده است كه باید از این عناوین بهترین استفاده را برای توسعه گردشگری در این شهر استفاده كرد.

نصرتی با اظهار اینكه برای توسعه گردشگری در این شهر زمینه‌های اولیه وجود دارد، گفت:  موقعیت جغرافیایی قزوین و عبور سالانه 150هزار نفر از قزوین از ویژگی های شهر قزوین است كه تاكنون بهره برداری خوبی از این ظرفیت نشده است.

شهردار قزوین ادامه داد: معرفی درست و تبلیغات مناسب از ظرفیت‌های شهر قزوین تاكنون به خوبی صورت نگرفته است اما از اكنون می‌خواهیم این معرفی به درستی صورت گیرد.

این مقام مسوول با تصریح اینكه ما باید به دنبال معرفی درست شهر قزوین باشیم، افزود: در كنار آثار متعددی كه در شهر قزوین وجود دارد نداشتن هتل مناسب از ضعف های این شهر برای جذب گردشگر است كه مدیریت شهری به این موضوع پرداخته است و اكنون 5 هتل در شهر قزوین در حال احداث می‌باشد.

وی بیان كرد: با توجه به امكانات شهر قزوین گردشگران برای بازدید از اماكن تاریخی به شهر قزوین قصد سفر نمی كنند و بر این اساس باید بتوانیم زیرساخت های جذب گردشگر را در این شهر فراهم كنیم.

نصرتی  با بیان اینكه تمام ویژگی های شهر قزوین  از جمله آثار تاریخی و مذهبی، هتل، اماكن تفریحی و اقامتی باید در كنار هم قرار گیرد، گفت: امیدواریم بتوانیم در این همایش بتوانیم به نتایج مثبتی در جذب گردشگر برسیم و از موقعیت های شهر قزوین برای جذب گردشگر استفاده كنیم.

شهردار قزوین  با اشاره به اثر تاریخی سرای سعدالسلطنه در شهر قزوین گفت: هر اثر تاریخی كه در شهر قزوین وجود دارد نمونه آن نیز در شهر دیگر وجود دارد اما سرای سعدالسلطنه هیچ نمونه ای در دنیا ندارد.

این مقام مسوول بیان كرد: برای احیای كاروانسرای سعدالسلطنه اقدامات خوبی در زمینه مرمت و بهره برداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری 5نمایشگاه به مناسبت روز قزوین در سعدالسلطنه بیان كرد: با توافق صورفته گرفته شهرداری قزوین با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری كشور 50 غرفه ثابت نمایشگاهی، كارگاهی و فروش در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه به تشكیل اولین بازارچه دائمی صنایع دستی كشور با حضور 31 استان در فاز 1 و پیش بینی تشكیل بازارچه ملل در فاز 2 اختصاص یافت.

نصرتی ادامه داد: در قزوین آب انبارهای متعددی در شهر قزوین وجود دارد كه این موضوع یك ظرفیت مهمی برای شهر قزوین است كه می توان در سطح ملی و فراملی از جمله آب انبار سردار بزرگ با ویژگی داشتن یك گنبد و سردار كوچك با ویژگی داشتن 4گنبد را مطرح كرد.

شهردار قزوین با بیان اینكه یكی از موضوعات مهم رسیدگی به آب انبارها با تعریف كاربری مناسب است، بیان كرد: باید از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری استفاده كرد.

این مقام مسوول در ادامه با اظهار اینكه مدیریت شهری در مسیری حركت می‌كند كه گردشگری مذهبی را در این شهر توسعه دهد، افزود: امیدواریم در این همایش بتوانیم فرصت های خوبی را برای توسعه گردشگری مذهبی ایجاد كنیم و قزوین را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل كنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز