خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف قزوین:

قرارگاه وقف زمینه‌ساز وقف‌های پویا در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۴۷

با هدف پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و ایجاد وقف های پویا قرارگاه وقف در استان قزوین ایجاد می شود.

ایلنا- قزوین: مدیر کل اوقاف قزوین گفت: با هدف پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و ایجاد وقف های پویا قرارگاه وقف در استان قزوین ایجاد می شود

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام مصطفی نوروزی از ایجاد قرارگاه وقف در استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود و تنوع نیازهای اقشار مختلف جامعه ایجاد موقوفات جدید با رویکرد نوین در استان احساس می شود.

 وی در ادامه افزود: جهت عملیاتی کردن و تحقق موقوفات جدید، قرارگاه وقف ایجاد و راه اندازی می شود.

 مدیر کل  اوقاف و امورخیریه استان قزوین اولویتها ی وقف را در بخشهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برشمرد و گفت: در هر یک از این بخشها مواردی از قبیل تامین مسکن زوجهای جوان، مشکلات بهداشتی و درمانی مردم بخصوص افراد بی بضاعت، درمان بیماری های صعب العلاج، خاص و همچنین مسایل پژوهشی و علمی مورد نظر است.
وی با تشویق و دعوت مردم به وقف در مباحث جدید و به روز تصریح کرد: با نهادینه شدن این سنت حسنه بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

  مسوول روابط عمومی اوقاف قزوین:

 برپایی نمایشگاه های، همه واقف باشیم

 همچنینی؛ مسوول روابط عمومی اوقاف قزوین از برپایی نمایشگاه های، همه واقف باشیم در هفته وقف خبر داد.

 همزمان با هفته وقف و جهت تشویق و ترغیب مردم به سنت حسنه وقف نمایشگاههای(همه واقف باشیم) در سراسر استان برپا می شود.

 علی محمدپور مسئول گفت: همزمان با آغاز هفته وقف ویژه برنامه‌های متنوعی جهت آشنایی بیشتر مردم با سنت حسنه وقف درسطح استان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: نمایشگاه‌های حاوی معرفی بقاع و موقوفات شاخص استان و گزارش عملکرد اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و سازمان اوقاف و امورخیریه در سال جاری در حوزه های اوقافی، فرهنگی و عمرانی  در مصلی های نمازجمعه و امامزادگان و بقاع شاخص استان  با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف برگزار می‌شود.


محمدپور در ادامه اظهار داشت: سعی داریم در این نمایشگاه‌ها، علاوه بر ترویج سنت حسنه وقف و معرفی امامزادگان و موقوفات شاخص گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در یکسال اخیر اوقاف در زمینه عمران و آبادی بقاع متبرکه، احیای موقوفات وبرنامه های فرهنگی را به مردم ارائه نمائیم.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه، چاپ پوستر و بروشور و توزیع در سطح جامعه هدف و همچنین در راستای تبلیغات محیطی از چاپ و نصب بیش از 1000 متر مربع بنر و بیلبرد جهت نصب در مراکز و میادین اصلی شهر، امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین مصلی های نمازجمعه آماده و در هفته وقف نصب می گردد

محمدپور در خصوص تبلیغات مجازی هفته وقف گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با چندین سایت اطلاع رسانی استان طرحی طراحی و آماده شده است که  همزمان با هفته وقف به نمایش گذاشته می شود.

وی در خصوص تبلیغات در صداوسیمای استان نیز گفت: طبق مکاتبات انجام پذیرفته با صداو سیمای استان حضور مدیر کل در برنامه زنده رادیویی فراسو جهت پاسخگویی به سوالات هماهنگ گردیده است همچنین حضور در بخش گفتگوی ویژه خبری ازدیگر برنامه های روابط عمومی می باشد.

وی در ادامه افزود: نمایش زیرنویش و تیزر بومی سازی شده از دیگر برنامه های روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین می باشد که در هفته وقف اجرا می شود. 

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ضمن تشکر و سپاس از کلیه خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه های جمعی استان گفت: ارسال انبوه پیام کوتاه به گروه هدف و ارسال بلادرنگ اخبار اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در هفته وقف به گروه های هدف به ویژه رسانه های جمعی از اولویت های کاری روابط عمومی است.

 همزمان با همایش وقف و رسانه؛

 از رسانه ای فعال قزوین در عرصه وقف تجلیل می شود

 همایش وقف و رسانه با هدف افزایش سطح تعامل سازمان اوقاف و رسانه ها و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه برگزار می شود.

 علی محمدپور در تشریح اهداف همایش وقف و رسانه گفت: از سال 88 همایش وقف و رسانه به منظور معرفی سنت حسنه وقف و ترویج و تبلیغ آن با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تعامل مثبت بین سازمان اوقاف و رسانه‌ها به صورت کشوری و متمرکز توسط روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه کشوربرگزار شد و امسال چهارمین همایش وقف و رسانه همزمان با هفته وقف نیز برگزار می‌شود.

عضو ستاد خبری هفته وقف اداره کل اوقاف و امورخیریه در ادامه اظهار شد: قدرت رسانه و تأثیر آن در افكار عمومی بر كسی پوشیده نیست، كسی منكر قدرت قلم و بیان رسانه‌ها و تأثیر آن نمی‌تواند باشد و به اعتقاد ما احیای و بهره‌وری موقوفات هم بدون همكاری رسانه‌ها ممكن نیست.


وی با تأكید بر اینكه رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد مشاركت حداكثری مردم در وقف همكاری كنند تصریح كرد: از سال 88 با ارائه روشی تعاملی و ایجاد روحیه همدلی در بین رسانه ها و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین سعی نمودیم كه به سوالات و خواسته‌های رسانه‌ها پاسخ‌گو باشیم و نه تنها سیاست روابط عمومی و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بلکه سازمان اوقاف و امورخیریه نیز بر این اصل استوار است كه درها باز باشد تا بتوانند عملكردمان را ببینند و درباره آن بپرسند.

محمدپور ادامه داد: ما نیاز داریم رسانه‌ها به موضوع وقف ملی نگاه كنند و آثار و بركات وقف را به مردم نشان دهند، نیازهای نوین را ترویج كنند زیرا ما صدیق‌ترین یار و یاور را رسانه‌ها می‌دانیم.


مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پایان با اشاره به اهداف همایش وقف و رسانه افزود: با هماهنگی انجام پذیرفته علاوه بر برگزاری همایش کشوری وقف و رسانه، نمونه همین مراسم در ابعاد کوچکتر در سطح استان ها با همین عنوان و به منظور تجلیل از رسانه‌های فعالی كه بیشترین تعامل را با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین داشتند در صبح روز سه شنبه 26 دی ماه از ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر آستان مقدس امامزاده حسین(ع) با حضور مدیران کل اوقاف و امورخیریه، صداوسیما، فرهنگ و ارشاداسلامی، حوزه هنری و ریاست خانه مطبوعات استان قزوین و خانواده بزرگ خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه های جمعی برگزار می گردد.

وی در خاتمه گفت: استان قزوین طبق آمار و ارقام یکی از چند استانی است که از سال 88 به بعد با برگزاری 4 مراسم تجلیل از رسانه های فعال استان در حوزه وقف و بقاع متبرکه، که 3 مراسم آن با حضور مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد، توانسته تعامل مطلوبی با خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه های جمعی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حسنه وقف ، معرفی موقوفات و بقاع متبرکه و انعکاس، تولید اخبار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز