خبرگزاری کار ایران

بازرس كل استان قزوین:

نظارت بر رعایت حقوق شهروندی مأموریت مهم دستگاه نظارتی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۹۷

نظارت بر رعایت حقوق شهروندی وتكریم ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی مأموریت مهم دستگاه نظارتی استان قزوین است.

ایلنا - قزوین: بازرس كل استان قزوین یزدان پناه گفت: نظارت بر رعایت حقوق شهروندی وتكریم ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی مأموریت مهم دستگاه نظارتی استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین یزدان پناه در گفتگو با خبرنگاران افزود: رویكرد های حاكم بر برنامه های سازمان در سال آتی از سه منظر، نظارت، بازرسی و راهبری تبیین شده است.

وی با اشاره به رویكرد نظارتی گفت: رویكرد نظارتی به صورت فعال و كنشی است و راهبرد اصلی حاكم بر برنامه های نظارتی مبتنی بر پیش بینی وپیشگیری از شكل گیری فساد و سوء جریان در نظام اداری است.

بازرس كل استان قزوین افزود: این رویكرد به مسائل كلان، چالشهای اساسی و گلوگاه های فسادخیز در سطح ملی و منطقه ای پرداخته و روندهای جاری را آسیب شناسی و حوزه های آسیب پذیر را شناسایی و پیش بینی می كند.

وی با بیان این كه رویكرد "بازرسی" به میزان تطبیق اقدامات دستگاه های اجرایی با برنامه ها و مقررات و اهداف تعیین شده توجه دارد خاطر نشان كرد: این رویكرد به دنبال شناسایی نحوه و چگونگی انجام برنامه ها و تكالیف دستگاه ها بوده و عموماً سنجش كارآیی در آن مورد نظر است.

یزدان پناه همچنین راهبرد اصلی حاكم بر برنامه های بازرسی را مبتنی بر رصد، كشف، مقابله و كنترل فساد و یا سوء جریانات اداری دانست.

وی در خصوص رویكرد راهبری هم توضیح داد: این رویكرد نوعی كنش پیش برنده و هدایت گرایانه است كه طی آن با آسیب شناسی مستمر از موضوعات و محیط های بازرسی، تهدیدات و دغدغه های مهم احصاء و در نهایت منجر به پیشنهاد و تدوین  برنامه های كلان نظارت و بازرسی می شود.

بازرس كل استان قزوین در ادامه با اشاره به اهداف راهبردی نظارت و بازرسی بیان كرد: اصلاح ساختارها و فرآیندها در نظام اداری، پایبندی به قانون و انضباط مالی، شفافیت در تولید و مبادله اطلاعات، رعایت حقوق شهروندی و تكریم ارباب رجوع و شناسایی و مقابله با سوء جریان های اداری و مفاسد اقتصادی از مهمترین اهداف راهبردی نظارت و بازرسی است.

* مقابله جدی سازمان بازرسی با ارتشاء، اختلاس و رانت خواری

وی خاطر نشان كرد: بررسی و نظارت برنحوه اعطای مجوزها و پروانه ها (اكتشاف، تأسیس و بهره برداری) نحوه انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران دستگاه های اجرائی، نظارت بر نحوه اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری و اجرائی و نحوه تخصیص اعتبارات از جمله موضوعات مرتبط با اهداف راهبردی اول (اصلاح ساختارها و فرآیندها در نظام اداری) و دوم (پایبندی به قانون انضباط مالی) است.

یزدن پناه تأكید كرد: بررسی چگونگی تحقق دولت الكترونیك، نحوه اطلاع رسانی و پاسخگویی و رسیدگی به شكایات، نحوه انعقاد قرار دادها و انجام معاملات، شناسایی و مقابله با ارتشاء، اختلاس، رانت خواری، تبعیض و... در دستگاه های اجرایی نیز از موضوعات مرتبط با اهداف راهبردی است.

وی افزود: شناسایی و مقابله با سوء جریان ها در اعطای مجوزها، تسهیلات بانكی، واگذاری اراضی ملی، تغییر كاربری ها، امور مالیاتی، گمركی و بیمه نیز از موضوعات مرتبط با هدف راهبردی شناسایی و مقابله با سوء جریان های اداری و مفاسد اقتصادی است.

* حماسه 9 دی پژواك بصیرت و آگاهی مردم در دفاع از انقلاب و ولایت بود 

بازرس كل استان قزوین در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات كربلای 4 گفت: این روزها مصادف با سالروز عملیات كربلای 4 است كه در آن عملیات تعداد زیادی از سرداران و رزمندگان اسلام به فیض شهادت نائل آمدند و با نثار جان خود به دفاع از دین و ارزشهای اسلامی برخاستند.

وی همچنین با اشاره به حماسه عظیم و پرشور 9 دی اظهار داشت: حماسه 9 دی پژواك بصیرت و آگاهی مردم در دفاع از انقلاب و ولایت بود.مردم شهید پرور ایران اسلامی در این روز بار دیگر با حضور در صحنه نشان دادند و ثابت كردند كه نسبت به آرمانهای والای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) وفادارند و پشتیبان محكمی در دفاع از ولایت هستند.

یزدان پناه در پایان ضمن تشریح و تبیین ضوابط اجرایی برنامه های نظارت و بازرسی و به منظور ایجاد رویه واحد و مشخص جهت اجرائی شدن برنامه  ها در سطح استان بر رعایت مفاد آن در طول اجراء تأكید نمود و خواستار توفیق هرچه بیشتر خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز