خبرگزاری کار ایران

پژوهشگر قزوینی:

کنترل مدیریت ساختمان از راه دور و با لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت صورت می گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۳۳

پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طرحی را ارائه کرده که می توان مدیریت ساختمان را از راه دور و با لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت کنترل کرد.

ایلنا- قزوین: یکی از پژوهشگران برتر مرکز رشد که در زمینه مدیریت هوشمند ساختمان تحقیق می‌کند، در خصوص طرح تحقیقاتی خود گفت: طرح ما ابتدا از یک پروژه‌ی دانشجویی آغاز شد، اما  با کمک‌ها و حمایت‌های مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانسته ایم آن را تا 98  درصد پیش ببریم.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ الناز بابایی در گفتگو با ایلنا افزود: در این طرح با مدیریت هوشمند ساختمان، مصرف انرژی در ساختمان‌ها را بهینه سازی کرده و از این طریق می‌توان بین 30 الی 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

این پژوهشگر برتر افزود: نرم افزار این طرح توسط تیم تحقیقاتی برنامه نویسی شده که دارای قابلیت مولتی پلت فرم است و می‌تواند بر روی هر دستگاهی با هر نوع سیستم عاملی نصب شود و انجام یا عدم انجام درخواست شما را به صورت ارسال یک پیام اطلاع دهد.

وی تصریح کرد: این فن آوری قابلیت‌های زیادی دارد، به طور مثال شما با کمک آن می‌توانید در مواقعی که در منزل، محل کار و یا هر مکان دیگری حضور ندارید، آن را کنترل کرده و همه‌ی شرایط آن محل را به حالت استاندارد یا تعریف شده برگردانید. مثال دیگری که می‌توان در این خصوص مطرح کرد، روشنایی اتاق‌ها است؛ مثلا وقتی شما از اتاق خارج می‌شوید، اگر تا یک زمان معین به آن مکان مراجعه نکنید، این سیستم هوشمند به صورت خودکار لامپ‌ها را خاموش می کند.

الناز بابایی با اشاره به وجود محصول مشابه خارجی در بازار افزود: این محصول یك اختراع به شمار نمی‌آید،‌ اما ما یك سری قابلیت‌های جدید به آن اضافه كردیم، به طور مثال در نمونه خارجی باید سیم کشی و سیستم برق ساختمان دچار تغییراتی شود که این کار هزینه های زیادی به دنبال دارد، اما در نمونه ساخت  داخل، ما با کمک گرفتن از Wi-Fi این کار را انجام می‌دهیم که دیگر نیازی به سیم‌كشی جدید ندارد؛‌ ضمن آن كه قیمت تمام شده‌ی نمونه داخلی یك پنجم قیمت مشابه خارجی آن است.

وی اظهار داشت: هم اكنون شش ماه است كه در مركز رشد مستقر هستیم و حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از طرح ما صورت گرفته، كه پرداخت تسهیلات بانكی با نرخ پایین از آن جمله است.

این پژوهشگر هم چنین از وجود مشكلاتی در این زمینه گلایه كرد و افزود: ما از نظر منابع مالی هم چنان با مشكلاتی روبرو هستیم و از آن جایی كه مركز رشد طرح‌های متعددی در دست اجرا دارد و پژوهشگران زیادی تحت پوشش آن هستند،‌ نمی‌تواند به طور كامل هزینه‌های طرح‌ها را تامین کند،‌ از این رو لازم است تا سازمان‌ها و شركت‌های خصوصی نیز در این حوزه‌ سرمایه‌گذاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز