خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شركت شهرك‌های صنعتی استان قزوین:

شهرك‌ فن‌آوری بسته‌بندی در استان قزوین احداث می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۲

شهرك‌ فن‌آوری بسته‌بندی در استان قزوین احداث می شود./ باشگاه " ایده های جدید" در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه اندازی می شود.

ایلنا- قزوین: مدیر عامل شركت شهرك‌های صنعتی استان گفت: بحث ارتباط صنعت و دانشگاه سال‌ها است كه مطرح است و با توجه به تجربیاتی كه كشورهای موفق در این زمینه داشته‌اند، در كشور ما نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته كه احداث و راه‌اندازی پارك‌های علم و فن‌آوری و هم چنین راه‌اندازی شهرك‌های فن‌آور در واحدهای صنعتی از نمونه‌های بازر آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ عبدالقهار ناصحی در مراسم اختتامیه جشنواره "از ایده تا پدیده"كه در سالن علامه رفیعی برگزار شد، ارتباط میان صنعت و دانشگاه را دارای بركات زیادی برشمرد و افزود: مجوز احداث شهرك‌ فن‌آوری بسته‌بندی در استان قزوین به تصویب رسیده  و مراحل قانونی آن در حال پیگیری است كه در همین راستا از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دعوت می‌كنیم ضمن همراهی، ‌زمینه‌ی ارتباط بیشتر در این خصوص را فراهم كند.

وی ادامه داد: صنعت بسته‌بندی اهمیت وی‍ژه‌ای در فروش محصول به خصوص صادرات دارد،‌ در همین خصوص استان قزوین تمركز ویژه‌ای بر روی صنعت بسته‌بندی دارد،‌ به طوری  كه ما 10 درصد صنعت بسته‌بندی كشور را در اختیار داریم و یكی از قطب‌های این صنعت در كشور محسوب می‌شویم.

 دكتر مرتضی موسی‌خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم زمان با دانشگاه‌های پیشرفته‌ی جهان در جهت تبدیل دانش به محصول و خدمات جدید حركت می‌كند و به زودی باشگاه "ایده‌های جدید" در این واحد دانشگاهی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما تاكنون فقط دانش و متخصص تحویل جامعه داده‌اند، اما ما به دنبال تبدیل دانش به ثروت هستیم و با توجه به منابع كشور كه هفت برابر سرانه‌ی جهان است،‌ می‌توانیم پیشرفت بسیار چشم گیری در این زمینه داشته باشیم.

دكتر موسی‌خانی ضمن تاكید بر رقابت با دیگر كشورها،‌ از "تهاجم" به عنوان ضعف درونی یاد كرد و گفت: اگر ما قوی باشیم، چیزی به نام تهدید یا تهاجم نخواهیم داشت، اگر ما بتوانیم برتری و پویایی خود را حفظ كنیم،‌ بر همه‌ی این تهدیدها و تهاجم‌ها پیروز خواهیم شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی و تشكیل مراكز دانش بنیان را مهم ترین راهكار خروج از فشارهای دشمنان عنوان و خاطرنشان كرد: مسوولان كشور به خوبی از اهمیت این موضوع آگاه هستند،‌ تا جایی كه مقام معظم رهبری هم بر راه‌اندازی مراكز دانش بنیان تاكید كردند.

دكتر موسی‌خانی تصریح كرد: ما اگر می‌خواهیم زیر سلطه نباشیم و به معنای واقعی به استقلال برسیم،‌ باید از خود گذشتگی داشته باشیم و ضمن تحمل سختی‌ها، روی نقاط قوت خود كار كنیم.

در ادامه دكتر بهروز زارعی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دانشكده كارآفرینی نیز با تاكید بر ایجاد صنعت برای كارآفرینی، ‌تصریح كرد: رشد، سودآوری و نوآوری از اهداف ثانوی صنایع هستند، اما در عمل تركیبی از همه‌ی این موارد مد نظر است، ‌پس صنایع به طور كلی به دنبال رقابت هستند.

وی ادامه داد: شركت ها برای رسیدن به رشد واقعی،‌ باید بر روی پروژه‌هایی با ارزش افزوده‌ی بالا سرمایه‌گذاری و فعالیت كنند، در كارآفرینی هر مشكل با فرصتی برای بهبود برابر است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دانشكده كارآفرینی ضمن تاكید بر لزوم فاصله گرفتن از سیستم دانشگاه‌های سنتی خاطر نشان كرد: در فضای كسب و كار مدرن، یكی از الزامات،‌ ایجاد ارتباط و شبكه سازی است، اما متاسفانه در سیستم آموزش عالی كشور، حتا یك درس هم به نام "شبكه‌سازی در صنعت" وجود ندارد.

دكتر زارعی هدف‌گذاری در دانشگاه‌ها را،‌ راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی دانست و تصریح كرد: ما باید دانشگاه‌های خود را براساس اهدافی كه داریم مدیریت كنیم و در هر واحد دانشگاهی یك كار تخصصی انجام دهیم.

وی تمركز اصلی كارآفرینی را خلق ارزش‌های جدید برای كشور عنوان كرد و ادامه داد: كارآفرینان باید مشكلات را پیدا كنند و از منابع بدون استفاده كشور حداكثر بهره‌وری را داشته باشند.

دكتر اسمعیل‌زاده ها،‌ سرپرست مركز رشد واحدهای فن آور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مراكز رشد و واحدهای فن‌آور، توجه به این مراكز را یكی از راه‌های رشد و تعالی كشور دانست.

وی ضمن اشاره به كثرت ایده‌ها و طرح‌های موجود در این مركز گفت: با ارسال آثار خود به همایش‌های كشوری و استانی،‌ حضور فعالی در این عرصه داشته‌ایم و هم اكنون فاز دوم مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آماده‌ی بهره‌برداری است كه جا دارد در این خصوص از رییس دانشگاه و همه‌ی معاونان تشكر و قدردانی كنم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبودی از نفرات برتر جشنواره "از ایده تا پدیده" تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز