خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

سه جانبه گرایی در اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۰

باید در اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی دیدگاه‌های نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به عنوان شرکای سه جانبه اخذ شود. / با نهیب مقام معظم رهبری اختلافات کم شد.

ایلنا - قزوین: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی دیدگاه‌های نمایندگان کارگران، کار فرمایان و دولت به عنوان شرکای سه جانبه اخذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در نشست خبری صبح امروز با تشریح عملکرد ۱۶۰ روز کاری خود در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از فعالان و تشکلات کارگری که مدافع واقعی حقوق کارگران هستند نیز با اصلاح برخی مواد قانون کار فعلی موافقند.

وی با اظهار اینکه کثرت قراردادهای موقت کار یکی از مشکلات قانون کار فعلی است، تصریح کرد: معتقدم در اصلاح قانون کار طوری باید عمل شود که امنیت شغلی کارگران افزایش یابد و در عین حال به کارفرما هم جفا نشود.

این نماینده مجلس در ادامه با گرامیداشت ۱۰ آذر روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس، بیان کرد: الگوی نمایندگان فعلی مجلس در نمایندگی باید مدرس باشد که به وظیفه خود عمل نمود و در مقابل ظلم و توطئه دشمنان ایستادگی کرد.

مجلس با دولت در برخی مسائل اختلاف نظر دارد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن بنیانگدار جمهوری اسلامی که «مجلس در راس همه امور است»، گفت: مجلس ضمن کنترل دولت و نظارت بر اجرای قوانین و بودجه، مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند.

حسینی با اعلام اینکه مجلس با دولت اختلافاتی هم دارد که برای نمونه مجلس در موضوع ارز مخالف دیدگاه دولت بود و این موضوع یکی از سوالات مهم از رئیس جمهور توسط نمایندگان شد، افزود: در حال حاضر با تشکیل یک هیئت اقتصادی از نمایندگان و دولت وضعیت اقتصادی بهتر شده است.

پیگیر حل مشکل مردم هستم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در تشریح عملکرد خود در مدت ۱۶۰ روز فعالیت نمایندگی مردم قزوین، آبیک و البرز را در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون حدود سه هزار نامه برای حل مشکل مردم به ادارات و نهاد‌ها ارسال شده است که بیشتر آن‌ها که حاوی مطالبات مردم بوده که نزدیک ۹۰ درصد مشکلات مردم با این نامه نگاری‌ها حل شده است.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به دیدار با وزیران به منظور پیگیری مطالبات مردم و نیازهای استان، گفت: در این خصوص دیدارهای متعددی با وزرا و مسوولین از جمله وزیر مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به ضرورت رونق دشت قزوین در امور کشاورزی نیز بیان کرد: در این خصوص مصوبه‌ای برای ذخیره سازی آب از طریق ایجاد استخر‌ها برای حل مشکلات کشاورزان گرفته شده است.

وی از ارایه گزارش مفصل از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین و راهکارهای موجود برای حل این مشکلات به وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: در این زمینه نیز وزیر موضوع را برای پیگیری به معاونینش ارایه کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام دیدارش با وزرای ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در بخش ورزش به توافق برای ایجاد اماکن ورزشی در مناطق محروم و دارای جمعیت زیاد رسیدیم که امیدواریم با تامین بودجه محقق شود و در بخش فرهنگی نیز ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مساجد استان قزوین از سوی وزارت ارشاد به مساجد استان پرداخت شد.

وی با اشاره به پیگیری نمایندگان استان برای اجرای مصوبات سفرهای هیات دولت به قزوین، اظهار کرد: پیگیر اجرای احداث متروی هشتگرد-محمدیه، قطار قزوین- قم و اتمام عملیات اجرایی راه آهن قزوین - رشت و انتقال پایانه مسافربری غرب تهران به قزوین هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیر عملیاتی کردن مصوبه دولت مبنی بر ایجاد قزوین به عنوان قطب بزرگ اقتصادی کشور که باعث رشد و پیشرفت روزافزون استان می‌شود نیز می‌باشیم.

حسینی، استان قزوین را در جذب بودجه دولت بسیار ضعیف دانست و اظهارکرد: هم اکنون از نظر میزان جذب بودجه دولتی در ردیف ۲۷ یا ۲۸ استان‌های کشور هستیم در حالی باید استان هجدهم یا نوزدهم باشیم.

به عملکر مدیرت ارشد استان انتقاد دارم

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مورد توانمندی مدیران استان نیز گفت: هر مدیری نقاط ضعف و قوتی دارد که باید توامان دیده شود اما چون دولت در روزهای پایانی است مصلحت نبود در این وضعیت تغییری در مدیریت ارشد استان ایجاد شود و بزرگان استان مانند آیت الله باریک بین، آیت الله اسلامی و حجت الاسلام ابوترابی هم تمایلی به این تغییرات نداشتند.
وی اعلام کرد: به برخی مجریان اقتصادی دولت و برخی انتصاب‌ها در استان هم انتقاد داریم و اعتقاد داریم باید بهتر عمل می‌شد تا این مشکلات را نداشته باشیم.

حسنی با اعلام اینکه در زمینه انتصاب‌های استانی از نظر قانونی و به لحاظ نامه رئیس جمهور به استانداران نمی‌توانیم دخالت کنیم، تصریح کرد: اگر مدیری ضعیف عمل کند از از وزیر سوال خواهیم کرد تا با رفع نقاط ضعف خود زمینه خدمت بهتر به مردم فراهم شود در غیر این صورت باید تغییر کنند.

وی با بیان اینکه خود را خادم مردم محروم و میرزانویس آن‌ها می‌دانم و افتخار می‌کنم ضمن پاسخگویی در حل مشکلات مردم سهیم باشم، گفت: پا برهنگان و مستضعفان نقطه اتکاء نظام هستند و در تنگنا‌ها و شرایط دشوار به کمک مسئولان و نظام می‌آیند بنابراین وظیفه داریم همه تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار گیریم تا رضایت آن‌ها جلب شود.

اصحاب رسانه از ارکان مهم اطلاع رسانی نظام هستند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اصحاب رسانه از ارکان مهم اطلاع رسانی نظام هستند که باید با رعایت اصناف و وجدان و دقت در انعکاس خبر‌ها به رسالت خود عمل کنند.

وی گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند که مشکلات و نارسایی‌ها را نیز مطرح کنند اما می‌توان بسیاری از مسائل را قبل از طرح در رسانه‌ها با مدیر مربوط و نمایندگان در میان گذاشت و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد نسبت به منعکس کردن آن اقدام کرد.

حسینی اظهارداشت: در تدوین قانون رسانه‌ها از کلیه فعالان این عرصه انتظار داریم دیدگاههای کار‌شناسی خود را مطرح کنند تا قانونی جامع تدوین و اجرایی شد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاران سوالات خود در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

در ورزش مافیا وجود دارد

حسینی در پاسخ به سوالی در زمینه عدم استفاده از ورزشگاه تازه تاسیس ۱۵ هزارنفری قزوین گفت: استادیوم ۱۵ هزارنفری که با هزینه زیادی ساخته شده باید در اختیار همه تیم‌ها قرار گیرد.

وی اعلام کرد: در ورزش مافیا وجود دارد و از رشد استعدادهای فراوان در این بخش جلوگیری می‌شود لذا باید در این زمینه اقدامی اساسی صورت گیرد تا مشکلات حل شود.

با نهیب مقام معظم رهبری اختلافات کم شد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداختن مجلس به مسائل حاشیه‌ای سیاسی مانند طرح سوال و اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: جریانات سیاسی تاثیرگذار هستند و برخی نیز به دنبال حاشیه هستند که در طرح سوال از رئیس جمهورهر چند غرضی در کار نبود اما برخی جریانات دنبال حل مشکلات اقتصادی نبودند بلکه پیگیر بازی سیاسی خود بودند، که در ‌‌نهایت با نهیب رهبری اختلافات کم شد.

حسینی با اظهار اینکه تائید ۲۵ خبره و ۱۰۰نماینده برای نامزدی رئیس جمهور وجهه مردمی بودن انتخابات را زیر سوال می‌برد، افزود: تعیین یک کمیته ویژه بی‌اختیار شدن وزارت کشور در زمینه برگزاری انتخابات است که به نظرم هم ایراد دارد و هم شورای نگهبان نیز آن را رد خواهد کرد.

دولت در عمل به دستورات رهبری ضعف عمل کرد

نماینده مردم قزوین در مجلس ارزیابی خود از دولت نهم را مثبت دانست و گفت: به نظرم کارهای بزرگی توسط دولت انجام شده و توجه و رسیدگی به مناطق محروم، در دولت نهم، اجرای قانون یارانه‌ها و انرژی هسته‌ای شاهکاری است که تاکنون سابقه ندارد.

وی دوری از اشرافی‌گری را از دیگر ویژگی‌های دولت دانست و یادآورشد: البته در بخش فرهنگی در این دولت خوب عمل نشد، ارتباط با علماء و مراجع نیز مطلوب نبود، در امور اقتصادی و ارز ضعیف عمل شد و انتظار ما ازعمل بی‌چون و چرا به دستورات رهبری از سوی دولت نیز برآورده نشد که ضعف دولت است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز درمجلس در شورای اسلامی با مثبت خواندن عملکرد دولت نهم و دهم، گفت: دولت دکتر احمدی‌نژاد جلوی اشرافیت که پیش از این برخی آنرا دنبال می‌کردند، به خوبی گرفت. اما در مجموع عملکرد مثبت دولت نسبت به ضعف‌های آن بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز