خبرگزاری کار ایران

گردنه آوج قزوین برف روبی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۱

گردنه آوج در مسیر قزوین به غرب و شمال غرب کشور برف روبی شد./ رانندگانی كه قصد عبور از محورهای كوهستانی دارند ضمن همراه داشتن تجهیزات كامل زمستانی خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز كنند.

ایلنا- قزوین: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: رانندگانی كه قصد عبور از محورهای كوهستانی دارند ضمن همراه داشتن تجهیزات كامل زمستانی خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز كنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ كیومرث فرجی افزود: بارش های روزهای گذشته، كه در ارتفاعات به صورت برف بود سطح برخی محورهای استان قزوین را لغزنده كرده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: با توجه به بارش برف و باران در مناطق مختلف استان قزوین 24 گروه راهداری این اداره کل به استعداد 290 نفر نیرو با استفاده از 165دستگاه ماشین آلات آماده باش هستند.

وی با اشاره به اینكه موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان قزوین طوری است كه بیشتر مناطق آن، از جمله گردنه های آن با مه همراه است، اظهارکرد: رانندگانی كه در این فصل سال قصد عبور از راهها و گردنه های استان دارند چراغ های مه شكن خود را روشن كرده و از سبقت غیر مجاز خودداری كنند.

به گفته فرجی، هم اكنون سطح تمامی گردنه های استان قزویناز جمله هجیب و كوهین به علت بارندگی روزهای اخیر خیس و مه آلود است و رانندگان با احتیاط كامل بایستی از این مسیرها عبور كنند.

وی اضافه كرد: از رانندگان می خواهیم به هنگام عبور از آزاد راهها، بزرگراهها، راههای اصلی و فرعی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به توصیه های ماموران پلیس و راهداری كه در طول محورها مستقر هستند عمل کنند.

فرجی، پرهیز از سفرهای غیرضروری در فصل سرما و در صورت نیاز به سفر رعایت اصول ایمنی از جمله بازدید فنی خودرو قبل از حركت، همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم، اطلاع داشتن از آخرین وضع راهها از طریق تلفن 141 گویا و در نهایت اجرای كامل مقررات رانندگی از سوی رانندگان را امری لازم برشمرد.

شایان ذکر است؛ استان قزوین دارای 6 هزار و 600 كیلومتر راه شریانی و 10 گردنه صعب العبور به طول 161 كیلومتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز