خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خبرداد:

رشد 100 درصدی جمع آوری زکات در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۱

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از رشد 100 درصدی جمع آوری زکات در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ایلنا- قزوین: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شش ماهه اول بیش از 22 میلیارد ریال زکات توسط مردم دیندار و ولایت مدار استان قزوین به کمیته امداد پرداخت شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ هدایت صفری با اشاره به آغاز جمع آوری زکات از سال 1384 در استان گفت افزود: جمع آوری زکات در استان قزوین از سال 1384 با 10 میلیون تومان آغاز شد و با برنامه ریزی های بعمل آمده در زمینه بسط، توسعه و احیای فریضه الهی زکات و تعامل خوب با روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همچنین دیدار چهره به چهره با باغداران و کشاورزان استان، در سال گذشته این مبلغ به 5 میلیارد و 410 میلیون تومان افزایش یافت و استان قزوین با احتساب ظرفیت استانی توانست با همت و تلاش مضاعف و حرکتی جهادگونه رتبه برتر و نخست کشوری را نسبت به ظرفیت به خود اختصاص دهد.

صفری ابراز کرد: با استقبال خوبی که از سوی کشاورزان نیکوکار اتفاق افتاده و آشنایی هرچه بیشتر آنان نسبت به ادای این فریضه الهی پیش بینی می شود تا پایان سال جاری نیز زکات پرداختی مردم استان به بیش از 60 میلیارد ریال برسد.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین از تخصیص حمایتی و تشویقی دولت در برابر زکات پرداختی مردم نیز خبر داد و افزود: از ابتدای شروع جمع آوری زکات تا سال 90 بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط دولت در راستای تشویق کشاورزان به انجام فرایض دینی بویژه ادای فریضه الهی زکات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی هر روستا در همان روستا و برای عمران و آبادانی روستا ها هزینه خواهد شد اعلام کرد: بیش از 600 پروژه عمرانی از محل جمع اوری زکات در استان اقدام شده است که قابل بهره برداری در روستاها و شهرها می باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح اکرام ایتام در استان قزوین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: نهاد مقدس کمیته امداد سعی کرده است تا حلقه واسطی بین اغنیا و فقرا باشد و توانسته در این زمینه اقدامات مثبت و روبه جلویی را نیز انجام دهد.

هدایت صفری ادامه داد: هم اکنون قریب به 2700 یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین قرار دارند که کفالت مادی، معنوی و عاطفی آنان را 16 هزار و 500 حامی و خیر نیکوکار برعهده دارند.

 وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان توسط حامیان به ایتام استان کمک شده است، این در حالی است که در شش ماهه نخست امسال نیز خیرین استان قزوین بالغ بر 17 میلیارد ریال در این حوزه مساعدت و پرداخت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، سرانه میانگین هر یتیم را در شش ماهه اول 104 اعلام کرد و گفت: در استان قزوین با برنامه ریزی های صورت گرفته جهت جذب و نگاهداشت حامیان طرح اکرام و اجرای طرح هر حامی یک حامی هر یک از ایتام تحت حمایت استان بطور میانگین از حمایت 6 حامی برخوردار می باشند و سرانه هر یتیم بطور میانگین در هر ماه 104 هزار تومان است و این استان جزء استان های برتر در جذب حامی در کشور محسوب می شود بطوریکه یتیم بدون حامی در استان قزوین وجو ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در روز عید سعید قربان توسط هسته های مردمی و امداد یاران کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون ریال گوشت قربانی اهدایی مردم جمع آوری شده که بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند همان مناطق و روستا توزیع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز