خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین؛

838واحد صنعتی در قزوین پایش شدند

کد خبر : ۱۶۸۸۸

در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 838 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین بازدید، پایش و بررسی زیست محیطی شدند.

ایلنا - قزوین: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: براساس قانون نظارت، بررسی و کنترل آلایندگی خروجی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی بر عهده سازمان محیط زیست است که در این خصوص کارشناسان این  اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری 838 واحد صنعتی  را پایش کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ علی آقا فرهادی افزود: پس از بررسی پایش های صورت گرفته اخطاریه های لازم زیست محیطی به واحدهایی  که خروجی آنها از نظر آلایندگی بالاتر از حد استاندارد بوده صادر گردیده است.

وی اضافه کرد: واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکنند در فهرست صنایع آلاینده قرار خواهند گرفت که در این صورت مشمول جرایم زیست محیطی و عوارض آلایندگی خواهند شد وملزم خواهند شد یک درصد از فروش محصولات خود را به عنوان جرایم آلایندگی پرداخت كنند.

فرهادی ضمن اشاره به تعامل بسیار سازنده اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با واحدهای صنعتی افزود: با تعامل بسیار خوب این اداره کل سال جاری تاکنون هیچ واحد صنعتی  به دلیل آلایندگی پلمپ نشده است و با توجه به تحریم های اقتصادی که از طرف دشمنان به این کشور تحمیل شده است سعی ما بر این بوده است  ضمن اجرای قانون با همکاری و تعامل واحدهای صنعتی  را به سمت رفع آلایندگی سوق دهیم.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین در پایان یاد آور شد: یکی از وظایف این اداره کل  رسیدگی به شکایات است که در این باره در شش ماهه نخست سال جاری 67 مورد شکایت اعم از تخلیه پسماند در مکانهای غیر مجاز، ایجاد آلودگی صوتی و آتش زدن ضایعات توسط افراد به این اداره کل ارجاع داده شده است که به آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز