خبرگزاری کار ایران

آب شرب شهر آبیک قزوین استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۲

کیفیت آب شهر آبیک قزوین از آب کرج و بسیاری از مناطق ایران بهتر است و با آب قم و شیراز که از سختی بالایی برخوردارند، قابل مقایسه نیست.

ایلنا - قزوین: مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان قزوین گفت: وضعیت آب شرب شهر آبیک در حد استاندارد مطلوب و مناسب است.

به گزارش ایلنا؛ غلامرضا رضایی فر در دیدار مردمی که به همراه حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک والبرز در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر آبیک با مردم این شهر حضور یافته بود، در خصوص وضعیت آب شرب شهر آبیک افزود: تعداد هشت حلقه چاه آب در شهر آبیک وجود دارد که این چاه ها علاوه بر اینکه استاندارد حفاری و به بهره برداری رسیده اند، هر سه ماه یکبار نیز نمونه گیری از آنها انجام شده و روزانه کلرزنی استاندارد روی آب شرب این چاه ها صورت می گیرد.

این مسئول ادامه داد: وضعیت آب شرب شهرها و شهرستان ها با هم متفاوت است که به عنوان نمونه آب شرب شهر آبیک با آب شرب شهر خاکعلی و یا قزوین متفاوت بوده، ولی خاطرنشان می کنم که آب شرب شهر آبیک از آب شرب مهرشهر استان البرز بهتر و مطلوب تر است.

مدیر آبفای شهری استان قزوین گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک روزانه آب شرب این شهر را رصد کرده و از نظر بهداشت و سلامت، آب شرب شهر آبیک را مورد سنجش و نظارت قرار می دهند.

 وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی سختی آب 800(میلیگرم در لیتر) بوده که میانگین آب شرب استان قزوین و از جمله آبیک نصف این رقم یعنی 400 می باشد و افزود: کیفیت این آب از آب کرج و بسیاری از مناطق ایران بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با آب قم و شیراز که از سختی بالایی برخوردارند، نیست.

رضایی فر خاطر نشان کرد: اگر مردم شهر آبیک فکر می کنند آب شرب مشکلی دارد و سلامتشان را تهدید می کند و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک نیز بر صحت این موضوع اذعان دارند، این موضوع را به صورت مکتوب به آبفای شهری اعلام کنند تا مشکل بررسی و رسیدگی شود.

بنابراین گزارش؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: درخصوص انتقال آب سد طالقان در جلسه ای که به همراه دیگر نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی در دفتر حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس داشتیم به توافقات خوبی دست یافتیم که به محض اجرایی شدن خبر آن منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز