خبرگزاری کار ایران

صادرات كالا از استان سمنان از مرز 112 میلیون دلار فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۳۰

مدیركل گمرك استان سمنان از صدور بیش از 112 میلیون و 429 هزار دلار كالا از این استان به خارج كشور خبر داد و گفت: این مقدار صادرات از نظر ارزش 21 درصد رشد دارد.

ایلنا - سمنان: علی اكبر شامانی گفت: 336 هزار و 356 تن كالا امسال از این استان به خارج كشور صادر شده است كه از نظر وزنی نیز نسبت به حجم صادرات كالا در مدت مشابه سه درصد افزایش دارد. وی ارزش ریالی صادرات كالا از استان سمنان را بالغ بر یك هزار و 719 میلیارد ریال بیان كرد و گفت: كالاهای صادراتی شامل سیمان خاكستری، پودر شوینده، انواع كاشی، عایق رطوبتی، لوله و پروفیل آهنی، گچ، كرك، شمش سرب، سنگ سلستین، كولر آبی، آرد، ظروف یكبار مصرف و … است.

وی افزود: این كالاها به كشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است.

شامانی همچنین حجم واردات كالا در این مدت را به استان سمنان بیش از 40 هزار تن و به ارزش بیش از 77 میلیون و 431 میلیون دلار بیان كرد.

وی گفت: كالاهای وارداتی شامل پنبه، ماشین آلات، مواد اولیه كارخانجات، خط تولید ترانس برق، قاب هالوژن، لوازم كامپیوتر، باتری قراضه، قطعات خودرو و … است كه از كشور های ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، تركیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبكستان به این گمرك وارد و ترخیص شده است.

شامانی یادآور شد: واردات كالا به استان سمنان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 47 درصد افزایش و از نظر ارزش به میزان دو درصد كاهش دارد.

مدیركل گمرك استان سمنان گفت: درآمد گمرك این استان در سال جاری با احتساب ضمانت نامه ها بیش از 110 میلیارد و 462 میلیون ریال بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز