خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان برای اولین بار در کشور؛

نخستین مجتمع تولیدی کشاورزی ویژه بانوان کلنگ‌زنی شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۴

مجتمع‌های قبلی مختص فارغ التحصیلان کشاورزی بوده و هفتین و نخستین مجتمع تولیدی کشاورزی ویژه بانوان استان زنجان است.

ایلنا: رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این زمین به قطعات یک هزار و۱۵۰۰متری تقسیم و در اختیار متقاضیان بانو در زنجان قرارداده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا نهاوندی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان شامگاه دیروز در مراسم کلنگ زنی نخستین مجتمع تولیدی کشاورزی ویژه بانوان زنجان گفت: ‌ مجتمع‌های قبلی مختص فارغ التحصیلان کشاورزی بوده و هفتین و نخستین مجتمع تولیدی کشاورزی ویژه بانوان استان زنجان است.

نهاوندی‌پور زمین اختصاص یافته به این مجتمع را ۳۲هکتار عنوان کرد و گفت: این زمین به قطعات یک هزار و۱۵۰۰متری تقسیم و در اختیار متقاضیان بانو در زمنجان قرارداده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه حداقل اشتغال‌زایی این مجتمع ۳۴۰نفز خواهد بود افزود: در سال‌جاری با جذب افراد متقاضی کار‌ها واقدامات زیر ساختی اولیه برای این مجتمع انجام خواهد گرفت.

نهاوندی‌پور در ادامه با اشاره به پرورش انواع محصولات گلخانه‌ای در این مجتمع خاطر نشان کرد: این محصولات شامل انواع سبزی وصیفی، گل وگیاه زینتی، تولید نهال و نشاء خواهد بود.
وی اختصاص قطعات هزار متری را برای پرورش قارچ خوراکی عنوان کرد و یادآور شد: برخی قطعات نیز به صورت دو منظوره برای پرورش قارچ خوراکی و پیله کرم ابریشم استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در استان زنجان با اشاره به امکان پرورش دو دوره پرورش پیله کرم ابریشم در سال افزود: برای این کار لازم به ۲۰۰اصله درخت توت خواهد بود که نیاز سنجی انجام گرفته و اقدام می‌شود.

وی در ادامه انجام این امور را بسیار مطلوب برای بانوان با درآمد بالا ارزیابی کرد وگفت: در سال ۹۱ سطح گلخانه‌های استان به بیش از ۴۲ هکتار رسیده است.

نهاوندی‌پور در پایان با اشاره به تامین اعتبارات در این زمینه تصریح کرد: این زمین‌ها به صورت اجاره بلند مدت مقرون به صرفه برای بانوان در استان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز