خبرگزاری کار ایران

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان:

مهلت ارسال آثار به سوگواره خامس آل عبا در زنجان تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۴۸

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از تمدید یک‌ماهه ارسال آثار به «سوگواره خامس آل عبا» در این استان خبر داد.

زنجان ـ ایلنا: سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت:‌ مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع محرم و مسابقه خوشنویسی با محوریت نگارش فرازهایی از متن عربی زیارت عاشورا و ترجمه آن از دیگر مسابقات سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل عبا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی مقدمی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: به جهت استقبال گسترده علاقمندان به ظرکت در سوگواره خامس آل عبا مهلت ارسال آثار تا پایان ماه ربیع‌الاول تمدید شد.

وی همچنین از ارسال 30 اثر خوشنویسی به دبیرخانه این سوگواره در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: 15 مقاله پژوهشی با موضوعات آسیب شناسی عزاداری های امام حسین(ع) نیز به دبیرخانه رسیده است و 1200 نفر نیز در مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

به گفته مقدمی این سوگواره به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان و با حمایت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برنامه ریزی و در سراسر کشور به اجرادر خواهد آمد.

وی به برپایی 320 مجلس عاشورایی در 320 مسجد کشور اشاره کرد و افزود: هر استان 10 مسجد را انتخاب و در هر مسجد یکی از مباحث موجود در کتاب «فرهنگ عاشورا در ظهور» ارائه می‌کند.

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان افزود: در همین راستا 320 یادبود شهدا نیز در مساجد منتخب اجرا خواهد شد.

مقدمی به محورهای این پژوهش اشاره کرد و گفت: این پژوهش در محورهای معرفی یک نوع عزاداری رایج در محل سکونت، پژوهش در خصوص یکی از عزادری های سنتی که در حال کمتر مورد توجه قرار می گیرد، چگونگی تاثیرگذاری عزاداری های سنتی در سبک زندگی جامعه، شاخص های عزاداری سنتی بر اساس آموزه های دینی، نقش عزادری های سنتی در حفظ فرهنگ عاشورا، جایگاه عزاداری های سنتی در سیره معصومین(ع)، ارتباط عزادری های سنتی با افزایش معنویت در جامعه و پیامدهای مثبت آن است.

به گفته وی برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع محرم و مسابقه خوشنویسی با محوریت نگارش فرازهایی از متن عربی زیارت عاشورا و ترجمه آن از دیگر مسابقات سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل عبا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز