خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبرداد:

دستگیری کلاهبرداران 121میلیارد تومانی دراستان زنجان

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۸۲

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در استان زنجان توسط پلیس گفت: همکاری مردم استان زنجان با پلیس موجب ایجاد امنیت در سطح بالا در استان زنجان شده است.

زنجان ـ ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: استان زنجان شاهد امنیت بسیار مطلوب در سطح کشور وبعنوان یکی از امن ترین استانهای ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان سرهنگ علیرضا صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان امروزشنبه (9دی) در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارش از عملکرد مطلوب نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات مطلوب در راستای اقدامات پلیس در این استان خبر از دستگیری کلاهبرداران 121میلیار د تومانی در فضای سایبری در استان زنجان داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به همکاری پلیس و مشارکت مردم در امنیتت استان افزود: با رصد شبکه های ماهواره ای واینترنتی پلیس متوجه برگزاری مسابقه پیامکی وموفق به دستگیری متهم اصلی این پرونده 121 میلیاردتومانی شده است.

سرهنگ صالحی با اشاره به رصد6 شماره حساب وصاحبان آن شماره ها در تعامل با دستگاه قضایی توسط پلیس در استان زنجان تصریح کرد: این کشف جرم بدلیل داشتن مدارک ومستندات علمی در فضای سایبری است که این فرد کلاهبردار اهل کرج بوده که دستگیر و برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شده است.

وی در این زمینه افزود: 1200نفر از افراد مورد کلاهبرداری در طول 6ماهه گذشته نفری 4میلیون تومان در مجموع 121 میلیارد تومان قول این افراد کلاهبردار را خوردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به کشف پرونده 1 میلیارد تومانی دیگر در این زمینه افزود: 3 نفر از متهمان این پرونده دستگیرشدند.

وی در این خصوص تصریح کرد:مردم مراقب ایجاد وتاسیس دفاتر کاغذی وفاقد وجود خارجی باشند.

صالحی با بیان اینکه برخی با ایجاد دفاتر وعقد قرار داد وتوزیع کارت شارژهای به قیمت پایین تر از بازار در استان زنجان اقدام به کلاهبرداری از 25نفز ار شهروندان در این زمینه کردند و بعد از دستگیری این افراد پلیس در صدد استرداد وجوه کلاهبرداری از طریق فروش اموال بدست آمده از این طریق است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در بخشی از سخنان خود خبر از دستگیری قاتل جوان 21ساله در یکی از روستاهای اطراف زنجان قبل از خروج از روستان در محدوده زمانی کمتر از 40دقیقه داد و افزود: خانواده ها مراقب به هم خوردن ارتباطات صمیمانه خود با فرزندانشان باشند.

صالحی با بیان اینکه ماموریت اصلی مامورین پلیس نظارت بر اجرای صحیح قانون در جامعه است افزود: در این زمینه پلیس نیروی انتظامی استان زنجان در روزهای اخیر شاهد صدور فاکتورهای جعلی از یک سازمان بوده است که دراین زمینه در مجموع فرد جعل کننده به 5میلیارد ریال جعل اسناد اعتراف کرده است.

وی در زمینه کشفیات قاچاق، زور گیری، سرقت وسایل داخل خودرو، و کیف قاپی را جزو سرقت های خشونت باردر جامعه برشمرد و افزود:سنین ارتکاب این جرمها در جامعه بیشتردر حدود 22-21 سال است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در پایان این نشست با اشاره به متوقف کردن 5 دستگاه خودرو در حال حرک به مقصد زنجان به تهران در روز 5شنبه توسط پلیس گفت: در بازرسی از این خودرو ها 1هزار دستگاه گیرنده ماهواره، 700قوطی مشروبات الکلی، قرصهای لاغری و البسه قاچاق کشف وضبط و10نفر نیزدر این زمینه دستگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز