خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان اعلام کرد؛

21 میلیارد ریال، جمع کل نذورات مسجد حسینیه اعظم زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۱

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری جمع کل نذورات این مسجد به 21 میلیارد ریال رسید، گفت: این آمار تا روز نهم محرم بوده و طی روزهای آینده افزایش می یابد.

زنجان- ایلنا: رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان گفت: عزادارن حسینی در طول این ایام 333 قطعه طلاجات به مسجد حسینیه اعظم زنجان اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان محمدجواد غم پرور، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان (5 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با روز هشتم محرم مردم عاشق و دل سوخته استان با کمک های نقدی و غیرنقدی و اهدای نذورات خود به هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم کمک کردند.

وی، با اشاره به اینکه در سال جاری 59 گروه برای جمع آوری نذورات نقدی مردم در طول مسیر دسته عزاداری مسجد حسینیه اعظم در نظر گرفته شده بود، گفت: 10 گروه سیار و 47 گروه ثابت در چادرهای دارای آرم حسینیه به همراه کادر متحدالشکل، نذورات مردم را جمع آوری کردند.

غم پرور جمع کل احشام ذبح شده در مسیر دسته عزاداری مسجد حسینیه اعظم را شامل گوسفند، گاو و شتر، یک هزار و 663 رأس، عنوان کرد و ادامه داد: جمع کل گوسفندان زنده، ذبح شده و پول گوسفندان 10 هزار و 694 ریال بوده است.

وی با بیان اینکه تا روز نهم محرم، جمع کل نذورات نقدی، پول گوسفندان و همچنین از بابت فروش آنها به 21 میلیارد تومان رسید، ابراز داشت: عزادارن حسینی در طول این ایام 333 قطعه طلاجات نیز به مسجد حسینیه اعظم زنجان اهدا کردند.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان وجه اهدایی بابت خرید گوسفند را برمبنای دو میلیون 500 هزار ریال عنوان کرد و گفت: اهدای 2 عدد مرغ و خروس در مسیر دسته عزاداری مسجد حسینیه اعظم زنجان نیز از جمله نذورات این دسته بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در محرم امسال 3 هزار و 400 خادم افتخاری دارای کارت شناسایی، در مسجد حسینیه اعظم زنجان خدمت می کنند، افزود: مهد کودک فرشته های حسینی مسجد حسینیه اعظم زنجان با داشتن کادر مجرب، هر شب میزبان 400 کودک بوده است.

غم پرور به فعالیت دارالشفای مسجد حسینیه اعظم زنجان در این ایام اشاره کرد و گفت: در طول دهه اول محرم سال جاری 45 پزشک عمومی، 20 پزشک متخصص، 6 پزشک فوق تخصص و 25 دندانپزشک در دارالشفای سیدالشهدا علیه السلام خدمت کردند.

وی تعداد ویزیت های صورت گرفته تا شب تاسوعا را 9 هزار و 600 نفر عنوان کرد و ادامه داد: برای سه هزار نفر از مراجعه کنندگان به این مرکز، داروی رایگان تحویل داده شده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه 470 نفر جهت انجام خدمات رایگان در بخش های رادیولوژی، آزمایش، سیتی اسکن، ام آر آی و سونوگرافی به مراکز درمانی معرفی شدند، ابراز داشت: تا کنون4 هزار و 200 نفر برای انجام خدمات دندانپزشکی به دارالشفا مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه در این ایام کلیه خدمات ویزیت، دندانپزشکی و پاراکلینیکی از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 24 شب به صورت رایگان انجام شده است، گفت: 60 نفر در قالب گروه امداد و نجات نیز در مسجد حسینیه اعظم زنجان مستقر شدند.

غم پرور در بخش دیگری از سخنان خود تجهیز 30 گروه از جمع آوری نذورات مسجد حسینیه اعظم زنجان به دستگاه های کارت خوان را از دیگر اقدامات مسجد در سال جاری برشمرد و افزود: 49 هزار نفر ساعت جهت جمع آوری نذورات نقدی و غیر نقدی مردم توسط 550 نفر خادم افتخاری زمان صرف شده است.

وی راه اندازی سامانه #733* جهت واریز نقدی نذورات به حسینیه اعظم زنجان از طریق تلفن همراه را از دیگر اقدامات این مسجد عنوان کرد و گفت: همانند سال های گذشته یک دستگاه ATM سیار نیز در محوطه مسجد حسینیه اعظم زنجان در طول دهه اول محرم مستقر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز