خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت:

خبرنگاران نقش مهمی در ارتقای همه جانبه کشور دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۰۰

امروز عده ای به اسم اسلام فتواهایی می دهند که با شریعت اسلام مشکل دارد.

ایلنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: خبرنگاران نقش مهمی در ارتقای همه جانبه کشور دارند و اگر در خصوص مسائل جامعه آگاهی داشته باشند، موضوعات را بهتر پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری این استان، حجت الاسلام و المسلیمن عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه کمیته فرهنگی- اجتماعی شورای پیشگیری استان که با موضوع «برنامه ریزی در خصوص ارائه مطالب تخصصی به رسانه‌ها در مورد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و هدایت تبلیغات شهری و فضای مجازی» و با حضور اعضای این کمیته در سالن امامت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و مصرف مواد مخدر صنعتی در استان افزایش یافته است، چند بیلبورد شهرداری به امر آموزش‌های پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است؟

وی گفت: وقتی فتواهای فقهای مکتب شیعه را با مکاتب جعلی مقایسه می‌کنیم، در می‌یابیم که خداوند چه نعمتی به ما عطا کرده است.

حجت الاسلام و المسلیمن امانت بهبهانی گفت: در سال ۶۷ که امام خمینی (ره) فرمان قتل سلمان رشدی را صادر کرد، هرچه مجتهدان سایر کشور‌ها سعی کردند این حکم را باطل کنند، نتوانستند، چرا که حکم ایشان ریشه در علم و آگاهی و فقاهت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام داشت. آن وقت امروز عده‌ای به اسم اسلام فتواهایی می‌دهند که با شریعت اسلام مشکل دارد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: اینکه برخی می‌گویند وظیفه دادگستری در قبال پیشگیری از وقوع جرم، صدور حکم است، اشتباه است و زمانی می‌توان گفت پیشگیری انجام شده است که جرمی صورت نگرفته باشد.

حجت الاسلام و المسلیمن عبدالحمید امانت بهبهانی تصریح کرد: همه اذعان دارند که اقدام قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات برگزار شده مجلس و ریاست جمهوری طی دو سال گذشته، بی‌نظیر بوده است و در این مدت شاهد کمترین تخلفات و جرائم انتخاباتی بوده‌ایم.

وی افزود: در خوزستان که استانی شهید پرور، ولایتمدار و شیعی است، نباید آمار ورودی پرونده‌ها به دادگستری افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلیمن عبدالحمید امانت بهبهانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت سران عشایر در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: شورای ساماندهی قضایی استان در این خصوص تشکیل شده است و دارای اساسنامه ای قوی‌ است.

وی اظهار داشت: دادگستری خوزستان قریب به ۵۰۰ حقوقدان دارد که اغلب آنان تحصیلات بالای کار‌شناسی ارشد دارند و می‌توانند با راهنمایی‌های علمی و کاربردی، در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گره گشا باشند.

حجت الاسلام و المسلیمن عبدالحمید امانت بهبهانی با بیان اینکه کارگروه رسانه و پیشگیری از وقوع جرم به زودی در این شورا برگزار می‌شود، از رسانه‌ها خواست تا یک نفر از خبرنگاران خود را که دارای تحصیلات کار‌شناسی و سابقه مفید کاری است به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان واقع در امانیه، خیابان جندی شاپور، پلاک ۲۰ معرفی نمایند.

در ادامه این نشست، محمود‌پور محمدی نیز گفت: کاهش جرائم و حل مشکلات، با رسیدگی به دادخواست‌ها و افزایش شعب، میسر نیست، بلکه باید قبل از وصول این دادخواست‌ها به مراجع قضایی، از وقوع جرائم پیشگیری کرد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان با تأکید بر ضرورت کاهش طلاق در استان، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات خانوادگی با پادرمیانی ریش سفیدان و بزرگان خانواده‌ها مرتفع می‌شود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری ابتدا باید توسط روحانیون و سازمان‌های آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان نیز گفت: امروز رسانه به عنوان یکی از استراتژی‌های تغییر و تحول در جامعه شناخته شده است.

سرهنگ موسوی اظهار داشت: برای بهره گیری از رسانه‌ها در تبلیغات و آگاه سازی مردم، باید در این جلسات، سیاست‌های پیشگیری را تدوین و در اختیار مردم قرار داد.

وی با بیان اینکه باید در مقابل مطالبات مردم، پاسخگویی علمی داشت، از دانشگاه شهید چمران اهواز خواست تا در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اصحاب رسانه با موضوع کاهش جرائم، به شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی یاری رساند.

در ادامه، سایر اعضای این شورا به ارائه دیدگاه‌ها و عملکرد حوزه فعالیت خود پرداختند و مواردی به تصویب اعضاء رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز