خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

رشد 934 درصدی درآمدهای نقدی مصوب معاونت مالی اداری شهرداری مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۹

همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه با حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه، نظارت بر وصول درآمد و سعی در تحقق، ازدیاد و صدور دستورالعمل‌های مالی برابر مقررات مصوب و... از مهم‌ترین وظایف حوزه پشتیبانی این معاونت است.

ایلنا: معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گزارش عملکرد ۶ ساله این معاونت را تشریح کرد.
به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل انتظاری در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای شهر برگزار شد، در خصوص مهم‌ترین وظایف حوزه پشتیبانی این معاونت اظهار کرد: همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه با حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه، نظارت بر وصول درآمد و سعی در تحقق، ازدیاد و صدور دستورالعمل‌های مالی برابر مقررات مصوب و... از مهم‌ترین وظایف حوزه پشتیبانی این معاونت است.
وی تحفظ کامل نسبت به افزایش نیروی انسانی و تعهدات مستمر آن، رهاسازی هدفمند و قانونمند نیروی انسانی مازاد، افزایش سطح داشته‌های دانشی، تخصصی و تجربی شهرداری با پایدارسازی حضور نیروهای متخصص و مجرب، صیانت از سلامت نیروی انسانی با افزایش تعلق سازمانی و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی با استقرار نظام جبران خدمات را از راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی معاونت اداری و مالی شهرداری مشهد عنوان کرد.
انتظاری تعداد نیروی انسانی این معاونت را ۳۱۲۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۲۹ نفر رسمی، ۴۰۱ نفر پیمانی، ۳۳۳ نفر مستخدم موقت، ۱۷۸ نفر انجام کار معین، ۳۳۵ نفر شرکت تامین نیرو، ۲۸۶ نفر بیمه‌پرداز و ۸۶۲ نفر کارگری هستند.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد نیروی انسانی این معاونت دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، افزود: ۱۴ درصد نیروهای معاونت اداری و مالی شهرداری را زنان و ۸۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
انتظاری میانگین سنوات نیروی انسانی کارمندی معاونت اداری و مالی را ۲۹ سال و میانگین سنوات نیروی انسانی کارگری را ۲۴ سال بیان و تصریح کرد: تعداد نیروی انسانی ستاد و مناطق شهرداری از سال ۸۵ تا سال ۹۱ کاهش ۲۰ درصدی داشته است.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد وسایط نقلیه، تاسیسات، خدمات نظافتی، مجتمع پذیرایی کوهسنگی، خدمات پذیرایی، تربیت‌بدنی کارکنان، درمانگاه کارکنان، مطالبات درآمدی، امور دبیرخانه، بخشی از امور حسابداری و بخشی از امور حسابرسی را از تصدی‌های واگذار شده به بخش خصوصی عنوان کرد.
وی با اشاره به کاهش ۵۶ درصدی تعداد خودروی اموالی این معاونت در سال ۹۲ نسبت به سال ۸۶ گفت: تعداد اسناد رسیدگی‌ شده توسط بخش خصوصی در مناطق در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۹ حدود ۲۸۰ درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۲ این رقم در مقایسه با سال ۸۶ رشد ۲۸۵ درصدی داشته باشد.
انتظاری با بیان اینکه وصولی پیمانکاران درآمدی در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶ حدود ۱۲ برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۲ این رقم نسبت به سال ۸۶، افزایش ۴۰ برابری داشته باشد.
وی تامین منابع مورد نیاز و به موقع، افزایش سهم درآمدهای پایدار از کل درآمد‌ها، وصول بدهی معوقه مودیان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کمیسیون ماده ۷۷، ساده و شفاف‌سازی و سیستمی کردن صدور فیش‌ها، امکان پرداخت غیرحضوری و تسهیل پرداخت‌ها با مکانیزه کردن فرآیند‌ها، برنامه‌ریزی تحصیل مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و دولتی، پیگیری مستمر و جدی افزایش سهم شهرداری از یارانه‌ها و اعتبارات دولتی، تجمیع بهای خدمات شهروندی و مهندسی مجدد تعرفه‌ها را از راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی حوزه درآمدی معاونت اداری و مالی بیان کرد.
انتظاری با اشاره به رشد ۹۳۴ درصدی درآمدهای نقدی مصوب این معاونت در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۲ این رقم به ۱۱۶۰ درصد برسد.
وی میزان رشد درآمد نقد وصولی را در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶ حدود ۹۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: وصول درآمدهای پایدار در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶ میزان ۵۶۰ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال ۹۲ به ۹۲۷ درصد برسد.
انتظاری با بیان اینکه درآمد حاصل از عوارض نوسازی، عمران و خدمات شهری در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶ حدود ۵۰۷ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: این رقم تا پایان سال ۹۲ به ۹۸۰ درصد خواهد رسید.
وی ادامه داد: درآمد حاصل از عوارض کسب و پیشه در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۵، حدود ۱۹۳ درصد افزایش یافته است و این رقم تا پایان سال ۹۲ به ۳۲۵ درصد خواهد رسید.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد با اشاره به اینکه درآمد حاصل از عوارض خودرو طول ۶ سال گذشته ۵۲۳ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال ۹۲ به ۸۲۳ درصد برسد.
وی اظهار کرد: درآمد حاصل از عوارض بر ارزش افزوده در ۶ سال گذشته ۴۰۷ درصد رشد داشته و میزان مطالبات شناسایی شده از ادارات دولتی، نظامی و انتظامی در طول ۶ سال گذشته ۶۰۵ درصد رشد داشته است.
انتظاری در خصوص آمار عملکرد پیگیری و وصول مطالبات از ادارات دولتی، اجرایی، نظامی و انتظامی تصریح کرد: مبالغ در جریان تدقیق بین دستگاه و شهرداری ۴۰ درصد، مبالغ مطالبات تدقیق شده از جانب شهرداری ۴۷ درصد و موارد ارسالی به وزارت کشور ۱۳ درصد است.
وی تشکیل بانک دانشی جامع املاک و مستغلات، استفاده از ظرفیت زمین به عنوان منبع تامین مالی پروژه‌ها، اتخاذ سیاست‌ فروش فرآوری شده زمین و... را برخی از راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی حوزه زمین و مسکن این معاونت برشمرد و افزود: هزینه تملک پلاک در مسیر طرح‌های اجرایی و عمرانی در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶ رشد ۵۵۳ درصدی و متراژ تملک شده در طول ۶ سال گذشته ۴۴۳۲ درصد رشد داشته است.
انتظاری ثبت و ضبط به هنگام و مکانیزه اسناد حسابداری، اولویت‌بندی و هدفمندی پرداخت‌های مالی، استاندارسازی علمی و پیاده‌سازی کامل اصول حسابداری و... را برخی از راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی حوزه‌های مالی و حسابرسی در راستای ارتقای انضباط سازمانی و شفاف‌سازی مالی برشمرد و خاطرنشان کرد: ترکیب فصول هزینه‌ای در ۶ سال گذشته ۳۵۱ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به کاهش ۶۰۰ درصدی زمان تاخیر ارائه گزارش تفریغ بودجه پس از مهلت مقرر قانونی در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶، تصریح کرد: بندهای اصلی گزارش حسابرس در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۶ حدود ۷۱۰۰ درصد و زمان اجرای حسابرسی مستقل در طول ۶ سال گذشته حدود ۳۱۰۰ درصد کاهش داشته است.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: طبق اظهار نظر حسابرس مستقل در سال ۸۵، تنها عملکرد دو سازمان از سازمان‌های تابعه شهرداری مشهد مورد قبول بود اما در سال ۹۱ عملکرد ۱۴ سازمان تابعه شهرداری مورد قبول بود.
وی با بیان اینکه ۴۷ درصد بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری در سال ۸۶ جاری و ۵۳ درصد این بودجه مخارج عمرانی و اعتبارات تفویضی بود، تصریح کرد: ۳۳ درصد این بودجه در سال ۹۱ جاری و ۶۷ درصد آن مخارج عمرانی و اعتبارات تفویضی بوده است.
انتظاری ادامه داد: ۱۵ درصد منابع در جمع بودجه سازمان‌های شهرداری در سال ۹۱ سهم دولت، پنج درصد تسهیلات و سایر منابع، ۱۸ درصد سهم منابع داخلی سازمان‌ها و ۶۲ درصد سهم شهرداری بوده است.
وی عملیاتی شده روش حسابداری تعهدی در ۱۰۰ درصد سازمان‌های تابعه، استقرار سیستم مناسب بهای تمام‌شده محصولات و خدمات در ۷۵ درصد سازمان‌های تابعه، اجرایی شدن استانداردهای ملی در نتظیم صورت‌های مالی می‌ان‌دوره‌ای و سالیانه را از اقدامات این معاونت در راستای بهره‌گیری از روش‌های بروز حسابداری و مالی در سازمان‌های تابعه شهرداری اعلام کرد و گفت: شهرداری مشهد به عنوان یکی از اولین شهرداری‌های کشور در بهینه‌سازی نظام مالی مطرح است.
انتظاری با اشاره به بکارگیری فناوری‌های نوین در فرآیندهای درون‌سازمانی و خدمات الکترونیک شهروندی تصریح کرد: استفاده از سلول‌های خورشیدی جهت تامین انرژی ساختمان شهرداری مشهد، استفاده از فناوری GPS بر روی خودرو‌ها و... برخی از این فناوری‌های نوین است.
وی سامانه پرداخت غیرحضوری عوارض نوسازی عمران و خدمات شهری، عوارض خودرو و عوارض صدور پروانه و پایان کار ساختمانی، ارتباط بین سیستم شهرسازی با سیستم مالی و بانک در سه فاز، سامانه صلح‌نامه و... را برخی از خدمات الکترونیک معاونت اداری و مالی شهرداری عنوان کرد.
انتظاری گفت: تحول در تامین و نگهداری مدیریت منابع انسانی، رهاسازی و تعدیل نیروهای کارگری و مدیریت هزینه‌های پرسنلی، استقرار نسبی نظام جبران خدمات کارکنان برای افزایش تعلق سازمانی و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، به کارگیری نیروهای کارآمد و متخصص و افزایش نسبت نیروهای تخصصی، اجرایی کردن ساختار سازمانی مصوب و جانمایی نیرو‌ها بر اساس شرایط احراز و پست‌های مصوب سازمانی، توسعه و بهبود امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی کارکنان افزایش چ‌تر حمایتی از کارکنان با بیمه‌های درمانی و تکمیلی و... از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز