خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قوچان و فاروج:

رویکرد اعتدالی و ظرفیت حضور مردم دو ابزار اساسی آقای روحانی برای حل مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۹

مهم‌ترین ابزاری که دولت یازدهم دارد، شخصیت خود روحانی است که با توجه به سوابقی که پیش از انقلاب و پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف سیاسی داشته می‌تواند به او در این راه کمک کند.

ایلنا: هادی شوشتری؛ نماینده مردم قوچان و فاروج و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است رویکرد اعتدالی و ظرفیت حضور مردم دو ابزار اساسی آقای روحانی برای حل مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، شوشتری درباره ابزار‌ها و امکاناتی که حسن روحانی در حوزه سیاسی می‌تواند استفاده کند تا موفق عمل کند گفت: نقشه راه دولت، نقشه مشخصی است و اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه را داریم که دولت باید بر این اساس چهارچوب کلی خود را تنظیم کند.

دبیر کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه ایراد احمدی‌نژاد انحراف از این چهارچوب بود گفت: اما مهم‌ترین ابزاری که دولت یازدهم دارد، شخصیت خود روحانی است که با توجه به سوابقی که پیش از انقلاب و پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف سیاسی داشته می‌تواند به او در این راه کمک کند. در واقع سابقه کاری روحانی مهم‌ترین ظرفیتی است که می‌تواند از آن استفاده کند. ضمن اینکه چون گفته کابینه‌ای فراجناحی تشکیل خواهد داد، قرائن نشان می‌دهد برخلاف کابینه احمدی‌نژاد که کابینه جوان و بی‌تجربه‌ای بود کابینه روحانی را افرادی مجرب تشکیل بدهند.

به گفته رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاست خارجی نیز از آنجا که دولت‌‌ها از قدرت نرم و سرمایه اجتماعیشان برای تعامل با دیگر کشور‌ها استفاده می‌کنند این سرمایه و ظرفیت نیز با حضور مردم برای کشور ایجاد شده است. ضمن اینکه رویکرد اعتدالی که روحانی مطرح کرده می‌تواند ابزار دیگری باشد، زیرا این اعتدال نه به معنای تسلیم است و نه ستیز که در این معنا تعامل موثری را در روندهای بین‌المللی شکل خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز