خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته نجوم ستاد استهلال استان‌های خراسان خبر داد:

آسمان خراسان زیر نظر ۳۰ گروه استهلال/ احتمال رویت ماه در روز سه‌شنبه

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۱۸

گزارش‌های گروه‌های استهلال مستقر در شمال شرق ایران به خصوص استان‌های خراسان در اعلام زمان آغاز ماه مبارک رمضان بسیار قابل اهمیت است و بر اساس مباحث نجومی اگر هلال ماه در شمال شرق ایران دیده شود در کل کشور نیز قابل رویت خواهد بود.

ایلنا: عضو کمیته نجوم ستاد استهلال استان‌های خراسان از استقرار ۳۰ گروه استهلال برای رویت هلال ماه مبارک رمضان در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدمهدی مطیعی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: این گروه‌ها متشکل از افراد متخصص، معتمد و مجهز به امکاناتی از قبیل دوربین، جی. پی. اس و تلسکوپ از ظهر دوشنبه در ۳۰ نقطه از استان‌های خراسان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقویم نجومی سال جاری به عنوان ملاکی برای آغاز ماه رمضان کاملا صحیح است، افزود: به احتمال فراوان روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه، روز اول ماه مبارک رمضان است.

مطیعی تصریح کرد: از نظر نجومی رویت هلال ماه رمضان در شامگاه دوشنبه در هیچ یک از کشورهای اسلامی ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ۳۰ روزه خواهد بود، اظهار کرد: آغاز و پایان ماه مبارک رمضان امسال در ایران و عربستان همزمان است.

مطیعی افزود: گزارش‌های گروه‌های استهلال مستقر در شمال شرق ایران به خصوص استان‌های خراسان در اعلام زمان آغاز ماه مبارک رمضان بسیار قابل اهمیت است و بر اساس مباحث نجومی اگر هلال ماه در شمال شرق ایران دیده شود در کل کشور نیز قابل رویت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز