خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی:

شهر فقط سیمان، آهن و خیابان نیست

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۶۲

تعیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری بوده که ایشان در ابتدای سال جاری مشارکت حداکثری و فراگیر همه آحاد جامعه اسلامی در انتخابات را مدنظر قرار دادند.

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه انتخابات یک فیلم است و تمام افراد پشت صحنه آن، درگیر اختلاف سلیقه‌ها هستند، گفت: کسی به خاطر سلیقه سیاسی و فکری در انتخابات ردصلاحیت نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در قوچان، هادی شوشتری در مراسم گرامیداشت حماسه حضور مردم در انتخابات كه در مسجد جامع قوچان با حضور تمامی منتخبین مردم قوچان در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قوچان برگزار شد، تصریح کرد: تعیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری بوده که ایشان در ابتدای سال جاری مشارکت حداکثری و فراگیر همه آحاد جامعه اسلامی در انتخابات را مدنظر قرار دادند.

وی با اشاره به ثبت‌نام تعداد زیادی از کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: از این تعداد صلاحیت هشت نفر احراز شد که در یک فرایند رقابتی حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب انتخاب شد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که در فرآیند انتخابات گرایش‌های مختلف سیاسی و فکری در چارچوب نظام شرکت کرده بودند،‌ افزود: با حضور افکار و اندیشه‌های مختلف در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ملت بزرگ ایران از میان گرایش‌های مختلف سیاسی، فکری و اقتصادی یکی از فرزندان شایسته حوزه و دانشگاه را انتخاب کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از زمان اعلام رئیس‌جمهوری حجت‌الاسلام روحانی گشایش‌های خوب و امیدوار کننده‌ای در بحث سیاسی و اقتصادی در پیش رو قرار گرفته و روسای جمهور کشورهای بزرگ و چهره‌های برجسته خارجی از حضور روحانی استقبال گرمی کردند.

شوشتری با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری اداره عمومی کشور به خود شهروندان گفت: شوراها یک حکومت و پارلمان محلی بوده که قوه مجریه محلی تحت عنوان شهرداری امور عمومی منطقه را بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراها یک کلاس و یک دانشکده سیاسی برای مردم شهر و روستا بوده چون هر کاندیدایی در مکانی به بیان افکار و برنامه‌های خود پرداخته و شهروندان پای صحبت‌های وی می‌نشینند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در بیان قسمتی از وظایف شوراهای شهر گفت: مسائل مربوط به امور فنی و عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل و مهندسی ترافیک، مسائل فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌‌ها و منابع مردمی قسمتی از وظایف شوراهای اسلامی شهر است و شوراهای شهر یک پارلمان محلی هستند و در آن قوه مجربه مجریه به صورت شهرداری امور عمومی منطقه را بر عهده گرفته است.

دبیر کمیته روابط خارجی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهر فقط سیمان، آهن و کالبد شهری نیست و در این شهر انسان باید زندگی کند و روح او پرورش و توسعه یابد.

وی تصریح کرد: شوراها یک حکومت و پارلمان محلی بوده که قوه مجریه محلی آن تحت عنوان شهرداری امور عمومی منطقه را بر عهده گرفته می‌گیرد و رسیدگی به امور فنی و عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل و مهندسی ترافیک، مسائل فرهنگی و اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌ها و منابع مردمی بخشی از وظایف شوراهای اسلامی شهر است.

وی تاکید کرد: همه کلان شهرهای دنیا از جمله شهر تهران دارای معاونت فرهنگی و اجتماعی بوده و تحول شهر تهران از زمانی رخ داده که مسائل فرهنگی و اجتماعی درون شهرداری مطرح شده است.

همچنین در این مراسم اسماعیل حیدری آزاد فرماندار قوچان طی سخنانی گفت: مردم با حضور پرشور و باشعور خود در پای صندوق‌های رای ثابت کردند که پای عهد و پیمان خود با امام و شهدا بوده و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گفتند.

فرماندار قوچان تاکید کرد: زبان قاصر است از بیان حضور نزدیک به 95درصدی مردم قوچان در پای صندوق‌های رأی که در سطح استان خراسان رضوی بیشترین حضور را داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز