خبرگزاری کار ایران

کمیته امداد ۱۳۰ هزار فرصت خوداشتغالی ایجاد کرده است

asdasd

در سال گذشته در کل کشور کمیته امداد موفق به ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی از طریق فعالیت‌های خوداشتغالی شد که دستیابی به این مهم مرهون همکاری خوب مسئولان مربوطه و تعامل سازنده آنان با این نهاد است.

ایلنا - مشهد: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از تولید ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی و دامپروری ایران توسط خانواده‌های زیر پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد امید در مراسم افتتاح این همایش با اشاره به خودکفایی اقتصادی تعداد زیادی از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، گفت: یکی از دستاوردهای مهم این امر افزایش تولید در جامعه است.

وی افزود: علاوه بر تولید ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی، ۱۵ درصد از خدمات بخش خدماتی کشور به ویژه در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری از سوی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، اظهار داشت: باتوجه به شرایط کنونی کشور یکی از عوامل پویایی اقتصاد توجه به موضوع مشاغل خرد و خانگی است که این امر از سوی کمیته امداد خراسان رضوی منجر به خودکفایی ۶ هزار و ۱۰۰ خانوار زیر پوشش شده است.

امید افزود: در سال گذشته در کل کشور کمیته امداد موفق به ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی از طریق فعالیت‌های خوداشتغالی شد که دستیابی به این مهم مرهون همکاری خوب مسئولان مربوطه و تعامل سازنده آنان با این نهاد است.

وی سیاست امسال کمیته امداد را رفع موانع سر راه افراد زیر پوشش برای دریافت وام خوداشتغالی عنوان کرد و گفت: طبق آمار موجود در سال ۸۹، ۱۲۰ هزار خانوار به دلیل نداشتن ضامن نتوانستند از تسهیلات وام خودکفایی استفاده کنند اما امسال در اقدامی سازنده، کمیته امداد ضمانت این خانواده‌ها را به عهده گرفت و این معضل را حل کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از سال ۸۹ تا ۹۰ فعالیت کمیته امداد ۴۰۰ درصد رشد یافته است، اظهار داشت: در سال جاری مجلس شورای اسلامی از محل تبصره ۷۶، ۲ درصد از عواید حاصل از ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی را به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داد تا در امور خوداشتغالی خانوارهای زیر پوشش مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز