خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی سومین استان صادر کننده کالاهای غیر نفتی کشور شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۷

خراسان رضوی برای دومین سال متوالی رتبه سوم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال گذشته دو میلیارد و 490 میلیون دلار کالاهای تولیدی استان صادر شده است. 
به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین فروزان مهر در جلسه کارگروه توسعه صادرات با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان یک میلیارد و 962 میلیون دلار کالا از طریق مرزها و گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
وی ادامه داد: سهم صادرات خراسان رضوی در کشور طی سال 91 نسبت به سال 90 از رشدی 7.5 درصدی برخوردار بوده است.
 استاندار خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در کاهش اتکا به درآمدهای نفتی در ابتدای سال جاری افزود: رویکرد برنامه ریزی ها و فعالیت ها بایستی منطبق بر شعار سال و به صورت جهادی باشد.
وی تاکید کرد: این استان ظرفیت های متنوعی برای شکوفایی اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی دارد.
فروزان مهر موقعیت جغرافیایی خراسان رضوی را ممتاز توصیف و خاطرنشان کرد: دسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه و  مرزهای گستره با کشورهای همسایه از جمله مهم ترین مزیت های این استان است.
وی بر ارزیابی و آسیب شناسی وضعیت صادرات استان تاکید و تصریح کرد: معطوف کردن فعالیت های صادراتی به کشورهای هم جوار که بازارهای طبیعی استان محسوب می شوند از جمله این آسیب هاست که برای رفع آن بایستی ضمن حفظ بازارهای موجود برای حضور در بازارهای جدید نیز برنامه ریزی شود.
 وی ادامه داد: باید با ارایه محصولات دارای مزیت رقابتی، اقدامات تثبیتی برای حضور موثرتر در بازارهای موجود و بازارهای جدید عملیاتی شود.
در این جلسه ناصر فخر موحدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن ارایه گزارشی از روند صادرات کالاهای غیرنفتی استان در سال گذشته گفت: خراسان رضوی برای دومین سال متوالی رتبه سوم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.
گفتنی ست در ابتدای این جلسه اعضای کارگروه به بیان مشکلات حوزه صادرات و ارایه پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز