خبرگزاری کار ایران

بانوان مشهدی حرم امام رضا (ع) را گلباران کردند

asdasd

توسعه جشن‌های دهه کرامت با برپایی جشنواره امام رضا‌(ع) در داخل کشور و خارج از آن پرشور شده و این یکی از نقاط قوت این برنامه هاست.

مشهد - ایلنا: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برپایی جشن‌های مردمی میلاد امام هشتم‌(ع) و تاکید بر این مطلب که نقطه قوت برگزاری جشن‌های دهه کرامت، مردمی بودن آن است، تصریح کرد: از آنجا که امام رضا‌(ع) تنها امام معصومی است که در ایران حضور دارند، مردم این سرزمین پیوند و عشق و علاقه زاید‌الوصفی، با ایشان دارند.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ادامه از برگزاری250 هزار جشن مردمی در سراسر کشور توسط شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهمین جشنواره بین‌الملللی امام رضا (ع) خبرداد و تصریح کرد:روز سه شنبه همزمان با آغاز دهه کرامت و صبح میلاد حضرت معصومه(س)، حرم مطهر رضوی توسط اقشار مختلف از بانوان مشهدی گلباران شد.
 
سید جواد جعفری با اشاره به این مطلب که اجتماع عظیم بانوان مشهد برای گلباران حرم رضوی در عرصه میدان شهدا بود تصریح کرد: اجتماع بانوان مشهدی در عرصه میدان شهدا صبح میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و به سمت حرم رضوی حرکت کردند.
 
وی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با موضوع فرهنگ رضوی، حمایت از چاپ کتب ارزشمند با موضوع فرهنگ رضوی، جشنواره شعر رضوی، تهیه و چاپ پوستر رضوی، نمایشگاه هنرهای تجسمی هشت بهشت، جشنواره فیلم رافت، اجرای نمایش با موضوع فرهنگ رضوی و جشنواره پیامک ادبی رضوی را از برنامه‌های این اداره کل در دهه کرامت دانست.
 
جعفری ادامه داد: افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری هزار جشن در هزار کانون فرهنگی و هنری، صد جشن روستایی در صد کانون فرهنگی و هنری روستایی، افتتاح کانون‌های فرهنگی و هنری با القاب امام رضا(ع)، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در کانون‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع سیره حضرت فاطمه معصومه‌(س) در بخش خواهران از برنامه‌هایی است که با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دهه کرامت برگزاری می‌شود.
سید‌جواد جعفری با بیان اینکه دهه کرامت متعلق به حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ است، تصریح کرد: یکی از دلایل برجسته بودن این دهه، حضور همه هنرمندان، حوزه های علمیه، فرهیختگان، دانشگاهیان و... است که از این فرصت برای معرفی فرهنگ و معارف رضوی با همکاری رسانه ملی و مطبوعات بهره می برند.
 
مدیر‌عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه امر امام هشتم‌(ع) نیز همان یادگیری و اشاعه فرهنگ رضوی است، اظهار داشت: از انجا که حضور مردم در عرصه‌های متعلق به انقلاب اسلامی و اهل بیت‌(ع) با معرفت و بینش همراه است، تصریح کرد: توسعه جشن‌های دهه کرامت با برپایی جشنواره امام رضا‌(ع) در داخل کشور و خارج از آن پرشور شده و این یکی از نقاط قوت این برنامه هاست.

وی در ادامه درخصوص دلیل نام‌گذاری این ایام به نام دهه کرامت گفت: به دلیل تولد حضرت معصومه(س) در اول ذی‌العقده که ایشان کریمه اهل بیت‌(ع) است و از سوی دیگر به دلیل معرفی کرامات امام رضا‌(ع) به جهانیان، این روزها به خودی خود به ایام دهه کرامت مزین شد که خوشبختانه به خوبی در بین مردم تبیین و معرفی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز