استفاده از تکنولوژی های جدید در آسفالت جاده های خراسان رضوی
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه امکان تعیین مقاومت روسازی بتن غلتکی، سازگاری مناسب با شرایط آب و هوای مختلف و محیط زیست، اجرا و بهره برداری زودهنگام و دامنه کاربرد بسیار وسیع در ساخت جاده ها و خیابان های اصلی و فرعی، آزادراه ها، باند پرواز و آشیانه هواپیما و... را از مزایای RCCP عنوان کرد.
مشهد – ایلنا: مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین در عملیات آسفالت جاده ها تاکید کرد.
به گزارش ایلنا از مشهد، محمد پارسا گفت: با توجه به مشکلات و معایب آسفالت قیری در جاده ها همچون عدم ماندگاری و عمر کوتاه، آلودگی هوا و محیط زیست و سازگار نبودن با شرایط اقلیمی به ویژه در فصل سرما استفاده از روش های نوین و علمی لازم و ضروری است.
وی افزود: پیش از این بررسی های اولیه جهت استفاده از روسازی بتن غلتکی (RCCP) انجام شده که با توجه به مزایای استفاده از این روش، عملیاتی شدن آن در راه های استان در دستور کار قرار گرفت.
پارسا خاطرنشان کرد: مسیرهای منتخب برای اجرای روسازی بتن غلتکی شامل راه های اصلی و روستایی است تا در شرایط مختلف این محصول امتحان شود.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه امکان تعیین مقاومت روسازی بتن غلتکی، سازگاری مناسب با شرایط آب و هوای مختلف و محیط زیست، اجرا و بهره برداری زودهنگام و دامنه کاربرد بسیار وسیع در ساخت جاده ها و خیابان های اصلی و فرعی، آزادراه ها، باند پرواز و آشیانه هواپیما و... را از مزایای RCCP عنوان کرد.
وی افزود: عدم تغییر شکل در برابر بارهای وارده و ضربات ناشی از سقوط اجسام سخت، دوام بلندمدت نسبت به آسفالت قیری در مناطق گرمسیر، معتدل و سردسیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و حذف آلودگی های حین پخت و انتقال آسفالت از دیگر مزایای استفاده از بتن غلتکی است.
پارسا همچنین از برگزاری جلسه مشترک کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و متخصصان واحد تحقیقات پالایشگاه گاز سرخس به منظور بررسی شرایط تهیه و ساخت آسفالت گوگردی به عنوان یکی دیگر از تکنولوژی های جدید در عملیات آسفالت جاده ها خبرداد.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در بازدید این اداره کل از واحدهای مختلف پالایشگاه گاز سرخس، راه حل های کاربردی برای تهیه این نوع آسفالت برای جاده ارائه شد که این برنامه ها از سوی کارشناسان این اداره کل در حال بررسی و امکان سنجی است.
پارسا افزود: در صورت با صرفه بودن، ماندگاری بیشتر و پایین بودن آلودگی آسفالت گوگردی نسبت به آسفالت قیری، مقدمات لازم برای بهره برداری و استفاده از این نوع آسفالت در جاده های استان با همکاری پالایشگاه گاز سرخس انجام خواهد شد.