خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

درآمدهای دولت در حوزه عمرانی محقق نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۸

تامین مالی یکی از مشکلات احداث خط دو قطارشهری است به گونه‌ای که اگر به این قبیل پروژه‌ها اعتبار کافی نرسد با توقف روبه‌رو خواهد شد و راه‌اندازی مجدد آن نیز هزینه و زمان زیادی دارد.

مشهد – ایلنا: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مشهد موضوع تامین اعتبار خط دو قطارشهری مشهد را به منظور جلوگیری از توقف آن پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین حسین‌زاده بحرینی در خصوص خط دو قطارشهری مشهد گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در خط دو باعث دلگرمی است اجرای این پروژه مبتنی بر تجربه احداث خط یک است چرا که در اجرای خط یک تجربیات ارزنده‌ای به دست آمده است.

وی تصریح کرد: تامین واگن‌های خط دو همزمان با احداث آن و انعقاد قرارداد با شرکت داخلی نمایندگان را مطمئن می‌کندکه در احداث خط دو مانند خط یک تاخیر نخواهیم داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات موجود در اجرای خط دو قطارشهری مشهد گفت: تامین مالی یکی از مشکلات احداث خط دو قطارشهری است به گونه‌ای که اگر به این قبیل پروژه‌ها اعتبار کافی نرسد با توقف روبه‌رو خواهد شد و راه‌اندازی مجدد آن نیز هزینه و زمان زیادی دارد.

بحرینی تصریح کرد: در این میان ما نمایندگان نیز تلاش می‌کنیم که اقدامات لازم را برای تامین اعتبار اجرای این پروژه انجام دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم اعتبارات لازم را به این پروژه تزریق کنیم سرعت پروژه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته بحرینی در سال جاری درآمدهای دولت مخصوصا در حوزه عمرانی محقق نشده است از همین رو در تخصیص اعتبار با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور حل معضل اختصاص اعتبار، راه‌حل‌های میانبری از جمله انتشار اوراق مشارکت در اختیار است که با توجه به جلسه مشترکی که با شهردار و مسوولان حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد داشتیم قرار شد این مهم را در تهران پیگیری کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اوراق مشارکت باید با حفظ موازین شرعی منتشر شود به گونه‌ای که در پایان سود واقعی به مشارکت‌کننده ارائه شود تا شبهه غیر شرعی بودن برای پروژه‌های شهرداری مطرح نشود ضمن اینکه منابع حاصل از آن نیز باید هرچه سریعتر برای احداث خط دو قطارشهری استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز