خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مشهد:

به دنبال مصوبات مثبتی جهت توسعه زیرساخت‌­های مساجد هستیم

کد خبر : ۱۰۰۸۷۱

انقلاب اسلامی، اتفاقی ساکت در گوشه‌ای از دنیا نبوده، بلکه حاصل جریان فکری یک ملت متحد و یک صدا بوده است.

ایلنا: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی انقلاب و نقش موثر مساجد اظهار داشت: انقلاب اسلامی، اتفاقی ساکت در گوشه ­ای از دنیا نبوده، بلکه حاصل جریان فکری یک ملت متحد و یک صدا بوده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در ششمین همایش اندیشه­‌های آسمانی افزود: انقلاب اسلامی در کشور حرفی تازه است که با تکیه بر دین توانست و می‌­تواند مدیریت همه مسائل انسان را در دنیا بدست گیرد. اگر نگاهی به جایگاه دین در چشم دنیا قبل از انقلاب داشته باشید، می‌­ بینید که جهان دین را یک جریان شخصی می‌دانست و ما با انقلاب­مان نگاه به این تصور را تغییر دادیم. دین یک جریان حاکمیتی نبوده و نیست، بلکه حرف این است که دین می‌تواند حاکمیت کند.

پژمانفر اذعان داشت: امروز اگر بالا‌ترین تهاجمات را نسبت به ما دارند، تنها برای این است که ما داریم همه معادلات را برهم می‌زنیم و امروز برنامه و فکر و نگاه ما دارد اندیشه‌ها را عوض می‌کند. ایران اسلامی یک جریان فکری است. امروز جریان فکری ما نه تنها خاورمیانه، اروپا و آسیا را بلکه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. خیلی از کشور‌ها چون رهبریت نداشتند پیروز نشدند و ما از برکت داشتن رهبر در کشورمان، اثرات خوشایندی را در پیروزی­‌ها تجربه کرده­‌ایم.

وی با اشاره به نقش مساجد بیان­ داشت: دین در مساجدش می‌تواند غوغا کند، چرا که هر چه هست در مسجد است و جریانات ناب نیز از قدیم تا امروز در مساجد تولید شده و می‌­شود.

نماینده مردم مشهد عنوان­ کرد: مسجد کانون همه مسائل جامعه است و حتی روزگاری قضاوت روابط بین الملل و مشورت­‌ها در مساجد صورت می‌­گرفت و زمان پیغمبر در هر گوشه و کنار مسجد فعالیت­‌هایی برای دین انجام می‌­ شد.

حجت ­الاسلام پژمانفر با تاکید بر اینکه ذات مسجد یک جریان هدایت شده است اظهارداشت: ما می‌­ توانیم با تشکیل تیم­‌های فوتبال محلی و برگزاری کلاس­ه‌ای تقویتی و درسی برای بچه­‌های محل، اهمیت حضور در مساجد را افزایش دهیم و فرزندانمان را با راهکارهای خلاق جذب مساجد سازیم.

وی افزود: مسجد باید کانون همه امور ما باشد و امروز نیاز مسجد به طلبه­‌های خوب با نشاط، بیشتر از هر روز دیگری است. ‌گاه متاسفانه تمام سرمایه­ گذاری­‌ها به سمت هنر و کاشی کاری در مساجد این اماکن خاص می‌­ شود، در صورتی که مهم‌ترین اصل مسجد توجه به نرم ­افزار و مدیریت است و جوانان باید برای آن برنامه­ ریزی کنند.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: مساجد نیاز به حمایت بسیار دارند و از این­ رو در مجل به دنبال مصوبات مثبتی جهت توسعه زیرساخت­‌های مساجد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما همه چیز را از مساجد داریم، با نقل قولی از امام (ره) اذعان­ داشت: به نقل از امام مسجد‌ها سنگر هستند، نه سنگری نظامی، بلکه جایی است که مدیریت همه مسائل در مقابل همه تهاجمات در آن شکل می‌­ گیرد. اگر می‌خواهید بچه­ های­مان در محلات سطح شهر و کشور ایمن باشند، باید آن‌ها را به حضور در مساجد با استفاده از خلاقیت­‌ها، تشویق کرد با حضور در مسجد، هر نفسی ضمانتی است برای سلامتی در آینده زندگی و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

نماینده مردم مشهد خاطر نشان­ کرد: مجلس سعی دارد در توسعه فعالیت­‌های مسجدی، ‌‌‌نهایت تلاش و برنامه­ ریزی را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز