خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه خراسان جنوبی:

فعالیت ۶۳ درصد تعاونی‌های بشرویه در بخش تولیدی و خدماتی است

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بشرویه در استان خراسان جنوبی گفت: تعاونی های بشرویه در بخشهای تولیدی،خدماتی و کشاورزی و دامداری فعال هستند.

بیرجند - ایلنا: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه اظهار داشت: با توجه به اشتغال اکثر مردم این شهرستان در بخش کشاورزی هم‌اکنون ۶۳ درصد تعاونی‌های بشرویه در بخش تولیدی، خدماتی، کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند.

سید‌ضیاء حسن‌زاده می‌دانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افرود: از سال گذشته در راستای ایجاد تعاونی‌ها در شهرستان بشرویه تاکنون ۲۸ موافقت‌نامه برای فعالیت تعاونی‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مردم شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، هم‌اکنون ۶۳ درصد تعاونی‌ها نیز در بخش‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و دامداری فعالیت داشته و مابقی تعاونی‌ها در بخش صنعت و صنوف دیگر تشکیل شده و فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه تصریح کرد: از محل صندوق مهر امام رضا (ع) و اعتبارات سرمایه در گردش بانک توسعه تعاون به ۱۷ تعاونی در این شهرستان مبلغ ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت شده است.

حسن‌زاده می‌دانی با بیان اینکه نظارت بر تعاونی‌ها از وظایف بخش تعاون است، یادآور شد: ماهانه از تعاونی‌های شهرستان بازدید انجام شده و نواقص فعالیت تعاونی‌ها به صورت کتبی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: با بازدیدهای کار‌شناسان تعاون از شرکت‌های تعاونی و بر حسب امتیازات کسب شده، از محل اعتبارات بلاعوض در پایان هر سال مدیران عامل تعاونی‌های بر‌تر تشویق می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه از فعالیت هفت تعاونی مسکن در شهرستان بشرویه خبر داد و افزود: ساخت ۷۰۰ واحد مسکن مهر در این شهرستان آغاز شده که تاکنون ۵۱۰ واحد تکمیل شده و با تمامی امتیازات اعم از آب، برق، گاز و تلفن به سهامداران واگذار شده است و مابقی واحدهای مسکن مهر تا دهه فجر امسال قابل بهره‌برداری هستند.

حسن‌زاده می‌دانی گفت: هیئت تشخیص و شورای سازش با حکم وزارت‌ تعاون در بشرویه تشکیل شده و تمامی احکام حوزه کار، بازرسی و امور مربوط به کارفرما و کارگران در این شهرستان انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز