خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام اسماعیلی:

اگر اصول اخلاقی رعایت نشود پست و مقام ها از مشروعیت می افتد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۲۲

امام جمعه قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: آنچه در جلسه استیضاح بوجود آمد خارج از عرف و اخلاق اسلامی بود و اگر قدرت برای خداست که نباید تا این میزان با بی اخلاقی در حفظش بکوشیم، در نظام اسلامی اگر اصول اخلاقی رعایت نشود آن پست و مقام از مشروعیت می افتد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک ضمن دعوت از آحاد مردم به تقوی الهی گفت: تقوی هدف غایی عبادات و عصاره بندگی تلقی می شود و نشانه بارز اطاعت از خدای رحمان است. توجه داشته باشید که خداوند به دلهای ما نگاه می کند و همواره بر کسب حلال تاکید دارد که همه اینها بر محور تقواست.

وی ادامه داد: نیازهای شخصی ما شکل دهنده نیازهای اجتماعی ماست، در عرصه های مختلف نیز خداوند به درخواستهای عمومی توجه می کند. امروز بزرگترین وظیفه ما این است که متوجه باشیم دیروز که بودیم، چه خواستیم و امروز در چه موقعیتی هستیم.
هدف استکبار حذف اسلام از میان زندگی مردم ایران بود
امام جمعه شهرستان قرچک تاکید نمود: هدف استکبار و شاه ملعون حذف اسلام از میان زندگی مردم ایران بود. در زمان طاغوت آنها بدنبال تضعیف ارزشهای دینی و تقویت فرهنگ جدایی روحانیت و مردم وابستگی و از دگر سو ترویج خود باختگی به بیگانگان و اختلاف میان حوزه و دانشگاه بود.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ابراز داشت: از زمان پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) کفار مشرکین و مستکبرین همواره مسلمانان را تحت فشار قرار داده و بدنبال اذیت مسلمین بودند. خداوند نیز به پیامبر اکرم(ص) در آیات متعدد بشارت داد که ما تو را به آنها مسلط می کنیم و همه فشارها رد می شود.مشرکین می خواستند تا با تحریم اقتصادی آنهایی که دور رسول خدا را گرفته اند را از وی جدا کنند که خدا بشارت داد صبر کنید زیرا پس از هر سختی پیروزی محقق خواهد شد و هیچ کس نمیتواند روزی بندگان صالح خدا را ببرد.
اسلام حب به وطن را تایید میکند اما آن را هدف نمیداند
حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه اذعان داشت: اسلام حب به وطن را تایید می کند اما بر روی آن پافشاری و تاکید نمیکند و آن را هدف نمیداند، زیرا همه چیز ما باید در راه دین خدا قربانی بشود و آنچه که باعث شد ملت بی نظیر ایران در میان تاریخ مقاومت کند این اندیشه های ماتریالیستی نبوده است.
امام جمعه شهرستان قرچک ضمن بازخوانی صفحاتی از تاریخ معاصر گفت: ظاغوتیان وقتی امام خمینی (ره) را تبعید کردند پیش خودشان گفتند که جلوی انقلاب و نهضت را گرفتیم؛ در ادامه فشارها بر انقلابیون خیلی از روحانیون را ممنوع المنبر و زندانی کردند، اما این ملت همچنان عاشقانه به راهش ادامه داد و باید تاکید کنیم حمله به نماز جمعه و نمازگزاران تهران نیز نتوانست در ادامه این مسیر خللی ایجاد کند.
جنگی که باعث شد روحیه عزت خواهی در ایران بوجود بیاید نعمت بود
رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ابراز نمود: غربیها با تحمیل جنگ بر ما نتوانستند کاری کنند زیرا ما استوارانه در برابر جهانیان ایستاده ایم. جنگی که باعث شد روحیه ایثار، مقاومت، آزادی خواهی و عزت خواهی در ایران و دنیا بوجود بیاید برای ما نعمت بود. البته تاکید ویژه میکنیم تحریم ها یکی پس از دیگری نتوانست ما را در انزوا ببرد بلکه ما را بارورتر کرد.
حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه ابراز نمود: حضرت علی (ع) در هشدارهایی فرموده اند: اگر بخواهیم این صلابتها و عزت ها باقی بماند باید در مسیر یاری حق دست از حمایت یکدیگر بر نداریم و اگر اینگونه بشود هیچگاه آنهایی که در شان شما نیستند نمیتوانند شما را شکست دهند. همه با با حجت دانستن این سخنان باید همواره در حمایت از یکدیگر و نظام اسلامی بکوشیم.
وی در ادامه با بازخوانی سخنانی از رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده اند امروز تکلیف ما در اسلام خواهی و محوریت آن، ایجاد و حفظ وحدت، برقراری دولت و مجلس اسلامی، تحول فرهنگی بر مبنای اسلام، تکریم مقام شهادت و روحیه شهادت طلبی و توصیه به تقوی و پرهیز از وسوسه های شیطانی خلاصه میشود که توجه شما در بکار بستن این موارد بسیار مهم است.
در زمان غیبت باید ولایت فقیه جامع الشرایط را بپذیریم
امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت مجدد همگان به تقوی الهی گفت: در زمان غیبت باید ولایت فقیه جامع الشرایط را بپذیریم و پذیرش ولایت خدای رحمان و اهل بیت در برخی موارد و مواضع بسیار مهم است. دین تنها تا مرز شادی ها و خوشی ها نباید باشد بلکه دین برای تمامی شئون زندگی آمده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک اذعان داشت: برخی فکر می کنند راه نجات از تحریم ها فقط قناعت است اما باید به اهداف دشمن واقف باشیم، که مبادا با تحریکات ایشان مردم در مقابل نظام بایستند. ملت ما بصیر و بیدار است و در مقابل نقطه حرکت دشمن حرکت می کند.
تحریم ها ما را به پیشرفت و خودکفایی رسانده است
حجت الاسلام اسماعیلی تاکید نمود: البته تحریم ها در ظاهر سخت بوده و بصورت مقطعی مشکل ساز هستند اما همین تحریم ها ما را به پیشرفت و خودکفایی رسانده است که تجلی آن را در پیشرفت فناوری های علمی ایران می بینیم. امروز ایران به پایگاه بیداری و آزادی ملتهای عالم تبدیل شده است به نحوی که عوامل استکبار می گوید: "ایران ما را به ذلت کشاند و به زانو در آورده است".
وی ادامه داد: همه این برکتها به سبب مقاومت نیروهای ارزشی و خانواده های انقلابی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است؛ البته توجه بشود که تنها پیشرفتها ما را عزیز نکرده است بلکه سلطه ناپذیری ما بسیار مهم است که به چشم امید مظلومان جهان تبدیل شده ایم.
اگر کسی بخواهد سلطه آمریکا را بر ایران تکرار کنند ملت گریبان آنها را خواهند گرفت
امام جمعه قرچک پیرامون نشست 5 + 1 اذعان داشت: در این ذاکرات تنها بحث پیرامون مباحث هسته ای نیست بلکه در تمامی موارد قصد فشار آوردن بر ایران را دارند؛ مقام معظم رهبری پیرامون همین مذاکرات 5 + 1 می گویند: "من دیپلمات نیستم بلکه انقلابی هستم و حرف را صریح و صادقانه میگویم، امروز اگر کسی بخواهد سلطه آمریکا را بر ایران تکرار کنند ملت گریبان آنها را خواهند گرفت. رفتار آمریکا در حمایت از فتنه گران و لشکر کشی به گشور های اسلامی و ترور دانشمندان و اعمال تحریم های فلج کننده هیچ سنخیتی با مذاکره ندارد".
اتفاقات جلسه استیضاح خارج از عرف و اخلاق اسلامی بود
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی تاکید ویژه نمود: آنچه در جلسه استیضاح بوجود آمد خارج از عرف و اخلاق اسلامی بود و اگر قدرت برای خداست که نباید تا این میزان با بی اخلاقی در حفظش بکوشیم. در نظام اسلامی اگر اصول اخلاقی رعایت نشود آن پست و مقام از مشروعیت می افتد. داشتن حجت شرعی بر محور رهنمود های رهبری است. علی رغم تاکیدات رهبری مبنی بر عدم اختلاف مسئولان و محوریت وحدت میان سران قوا متاسفانه شاهد چنین اتفاقات ناگواری هستیم که خوراک خبری برای رسانه های بیگانه درست میکند؛ از همینجا به مسئولانی که اخلاقیات را رعایت نکردند میگویم شاد کردن دشمنان گناه است.
امام جمعه شهرستان قرچک در پایان تاکید نمود: با اصل ولایت فقیه و با رهنمود های پیامبر گونه ایشان در این سالها به عالی ترین قله های جهان و به همه جا رسیدهایم. در ایام نورانی فجر انقلاب اسلامی قرار داریم که ضمن تبریک این ایام به مخلصین و صالحین و فجر آفرینان و علی الخصوص خانواده های شهدا و ایثارگران، درود به روح پر فتوح امام عزیز (ره) میفرستیم که سنگ بنای این انقلاب را بنا نمود.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز