خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک تهران:

می‌توانیم اطلاع رسانی زلزله را به کمتر از ۳ دقیقه کاهش دهیم

کد خبر : ۳۵۹۴۴

اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم کنیم می‌توانیم زمان اطلاع رسانی را به کمتر از ۳ دقیقه کاهش دهیم.

ایلنا: رئیس شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک تهران گفت: متاسفانه می‌توان گفت که زلزله بالای ۶ ریشتر می‌تواند در تهران آسیب رسان باشد که امیدواریم زلزله بزرگی در نزدیکی تهران رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوربخش میرزایی، رئیس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک، در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران افزود: امیدواریم بتوانیم سرعت اطلاع رسانی زمین لرزه‌های کشور را ارتقا دهیم که این افزایش سرعت نیازمند تدارک زیرساخت‌هایی است و در حال حاضر در مدت ۳ دقیقه اطلاعات لازم را از زمین لرزه‌های رخ داده به صورت آنلاین در اختیار تمامی کاربران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم کنیم می‌توانیم زمان اطلاع رسانی را به کمتر از ۳ دقیقه کاهش دهیم.

رئیس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک در رابطه با پیش بینی زلزله تاکید کرد: در هیچ جای دنیا ادعایی مبنی بر پیش بینی زلزله وجود ندارد و هر سال به طور متوسط ده هزار زلزله در کشور رخ می‌دهد.

در ادامه این نشست فرهنگ احمدی گیلی در رابطه با احتمال رخ دادن زلزله در تهران خاطرنشان کرد: همه زلزله‌ها مانند هم نیستند و تمامی زلزله‌ها دارای پیش لرزه نیستند و تاکنون هیچ گونه رفتار غیرعادی توسط ۱۲ ایستگاه لرزه نگاری در تهران ساختار زمینی این شهر دیده نشده است ولی این به این معنا نیست که تهران از زلزله مصون است.

رئیس موسسه ژئوفیزیک تهران ادامه داد: ایستگاه‌های متعددی در تهران و اطراف تهران همچون قزوین، سمنان و ساری تمامی زلزله‌ها را رصد می‌کنند و ما از بروز زلزله در تهران آگاه هستیم.

در ادامه این نشست علی مرادی رئیس شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک تهران در رابطه با میزان خطرناک بودن زلزله افزود: تمام زلزله‌های تهران بخاطر عمق کمشان توسط مردم حس می‌شوند و اگر زلزله‌ها بالای ۴ ریش‌تر در بافت‌های فرسوده روی دهند امکان آسیب وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه برعمق نزدیکی زلزله به مناطق مسکونی و همچنین جهت یافتگی شکستگی گسل در زلزله اهمیت ویژه‌ای دارد.

مرادی در رابطه با وضعیت گسل‌های تهران خاطرنشان کرد: گسل‌های بزرگی همچون پارچین و گسل شمالی تهران در این استان وجود دارد و متاسفانه می‌توان گفت که زلزله بالای ۶ ریشتر می‌تواند در تهران آسیب رسان باشد که امیدواریم زلزله بزرگی در نزدیکی تهران رخ ندهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز