خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسكن در گفت‌وگو با ایلنا:

خانه های بازسازی شده روستاهای تهران در برابر زلزله مقاومند

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۳۱

خانه‌هایی كه در داخل بافت روستایی هستند و برای ساخت آنها و پروانه صادر شده است، در برابر زلزله مقاوم هستند و نگرانی نسبت به آن نداریم.

ایلنا - تهران:‌ در حالی که نگرانی درباره خانه‌های شهری استان تهران در برابر زلزله وجود دارد رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ادعا كرد كه خانه‌های روستایی استان تهران در برابر زلزله مقاوم هستند و ما نگرانی نسبت به آنها نداریم.

علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت مقاوم سازی خانه‌های روستایی استان تهران، تصریح كرد:‌ خانه‌هایی كه در داخل بافت روستایی هستند و برای ساخت آنها پروانه صادر شده است، در برابر زلزله مقاوم هستند و نگرانی نسبت به آن نداریم.

وی با اشاره به اینكه تعدادی خانه، خارج از بافت روستایی وجود دارد، تاكید كرد:‌ این خانه‌ها بدون صدور پروانه و ضوابط شهرسازی ساخته شده است و ما نسبت به مقاوم بودن آن نظارتی نداریم تا بدانیم آیا مقاوم‌اند یا نه.

رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه باید مانع از این ساخت و سازها خارج از بافت روستایی شد، گفت:‌ متاسفانه نسبت به این خانه‌ها اغماض می‌شود. در حالی اگر حادثه‌ای در استان تهران رخ دهد، باید نسبت به این اغماض‌ها پاسخ داد.

تابش همچنین خاطر نشان كرد: عامل اصلی در مقاوم سازی ساخت‌و سازها طراحی درست است باید اجرا هم درست باشد تا بتوان خانه ای مقاوم داشت

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز