خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر مطرح کرد:

۴۰۰ میلیارد ریال نیاز اضطراری تامین آب شرب استان بوشهر است

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۲

شناسایی انشعابات غیر مجاز، اجاره چاه‌های آب شرب، ترمیم خطوط انتقال آب، کف شکنی چاه‌های آب شرب موجود و تامین تانکرهای آبرسانی را مهم ترین راهکار کوتاه مدت برای گذر از بحران کم آبی است.

ایلنا: شاپور رستمی عصر شنبه ۲۲ تیرماه در نشست با مسئولان آب شهری و روستایی استان بوشهر با بیان اینکه مصرف سرانه آب در استان بهینه نیست تاکید کرد: باید فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه جویی آن باید در استان نهادینه شود تا بخشی از کمبودهای آب شرب از این محل تامین شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آب شرب استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر در استان کهکیلویه و بویراحمد با طولانی‌ترین خط انتقال به طول ۴۵۰ کیلومترآب شرب را به این استان منتقل می‌کند که توجه به مصرف بهینه آن از ضروریات است.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، نقش ائمه جمعه و جماعات در اشاعه فرهنگ صحیح مصرف آب مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه آب مصرفی استان بوشهر از نقاط دور دست و با مشکلات خاصی تامین می‌شود مردم باید قدر این ماده حیاتی در زندگی خود بیشتر بدانند که فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه در امورات زندگی خود نهادینه کنند.
رستمی، شناسایی انشعابات غیر مجاز، اجاره چاه‌های آب شرب، ترمیم خطوط انتقال آب، کف شکنی چاه‌های آب شرب موجود و تامین تانکرهای آبرسانی را مهم‌ترین راهکار کوتاه مدت برای گذر از بحران کم آبی دانست و گفت: جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز شهر‌ها نقش موثری در کاهش مصرف آب دارد که لازم است شهرداران این مهم در دستور کار قرار دهند.
وی بر مدیریت مصرف آب شهرستان‌ها توسط فرمانداران تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از انشعابات غیر مجازآب، مسئولان آب و فاضلاب شهر‌ها موظفند طبق پایان کار ساختمانی مجوز انشعاب آب واحد‌ها را صادر کنند.
معاون استاندار بوشهر تامین ۴۰۰میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های کوتاه مدت جهت جلوگیری از بروز بحران کم‌آبی یک ضرورت دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز