خبرگزاری کار ایران

خدمات شهرداری منطقه یك ایلام تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۱

شهردار منطقه یک ایلام با بیان اینکه تفکیک شهرداری به دو منطقه از خدمات ارزنده شهردار ایلام است اظهار داشت: این اقدام سبب تسریع در روند خدمات رسانی به شهروندان در زمینه های شهرسازی و عمرانی شده است.

ایلنا - ایلام: شهردار منطقه یک ایلام با بیان اینکه تفکیک شهرداری به دو منطقه از خدمات ارزنده شهردار ایلام است اظهار داشت: این اقدام سبب تسریع در روند خدمات رسانی به شهروندان در زمینه های شهرسازی و عمرانی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا کرمی افزود: با اجرای این طرح شهرداری منطقه نیز با پشتیبانی شهرداری مرکزی، اقدامات موثری را در راستای خدمات رسانی، توسعه زیرساختهای شهری، روانسازی ترافیک و بهبود سیما و منظر شهری انجام داده است.

وی تولید 20000 تن آسفالت، 30000 تن ماسه و بیس، آسفالت 250000 متر مربع از سطوح معابر، زیرسازی 100000 مترمربع از معابر سطح منطقه، لکه گیری و ترمیم حفاری به مساحت 5000متر مربع، پاکسازی 10000 مترمکعب نخاله های ساختمانی در حاشیه معابر، حمل خاک نباتی جهت استفاده در فضای سبز به میزان 3000 متر مربع و خرید 3هزار تن مصالح و بیس از بخش خصوصی جهت مصرف در آماده سازی معابر را از عملکردهای اداره امانی شهرداری منطقه یک ایلام در 6 ماه نخست سال جاری بیان کرد.

کرمی اجرای دیوار سیلبند هانیوان به طول 560 متر، اصلاح هندسی و اجرای آبنمای رفوژ میانی بلوار مدرس (حدفاصل میدان میلاد تا میدان شهید کشوری)، اصلاح هندسی رفوژ میانی و دور برگردانهای بلوار مدرس (حدفاصل 4 راه رسالت تا تقاطع جنب اداره برق استان)ادامه جدولگذاری کمربند شمالی و حاشیه سیلبند هانیوان جهت اتصال آن به بلوار مدرس (به طول 2 کیلومتر)را از دیگر پروژه های عمرانی انجام گرفته منطقه یک شهرداری ایلام در مدت مذکور عنوان کرد.

وی ترمیم و جدول گذاری سطح شهر شامل اصلاح هندسی خیابان آیت الله حیدری، اجرای میدان ژیان، اجرای کنارگذر جنب اداره ارشاد واقع در 4 راه رسالت، اصلاح هندسی بلوار مدرس واقع در حدشمالی میدان کشوری و احداث سرعت کاه و ایمن سازی 65% معابر و تقاطعات سطح منطقه را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه یک خواند.

مدیر منطقه یک شهرداری ایلام اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری 6955 متر از پیاده روز های معابر شهر ایلام همچون بلوار مدرس، بازار روز، بلوار شمالی حضرت امام خمینی (ره)، خیابان آیت الله حیدری (حدفاصل بیمه ایران تا 4 راه رسالت)، بلوار امیدیان (عدالت) و خیابانهای بوستان، فتح المبین و غلامرضا ارکوازی موزائیک فرش شده است.

کرمی با بیان اینکه تعریض، اصلاح هندسی و اجرای دیوارکشی محوطه ادارات شهر ایلام نیز از اقدامات اساسی انجام گرفته در شهرداری منطقه یک در راستای روان سازی ترافیک پیاده و سواره بوده افزود: در این راستا اداره ارشاد اسلامی، اداره بهزیستی، اداره دامپزشکی، بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) و محدوده منازل سازمانی آموزش و پرورش واقع در حد شمالی میدان فاتحان میمک و نیز حد فاصل غربی پارک تپه شاهد، تعریض، اصلاح هندسی و دیوارکشی شده که این اقدام نسبت به ادوار گذشته در پی همکاری دو جانبه بی نظیر بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از جمله پروژه های مهمی دیگری که در راستای زیباسازی سیمای شهری، خدمات رسانی به شهروندان طراحی ودر دست اقدام بوده را میتوان به اجرای دیوار و ژئوبلوک حد شمالی بلوار امیدیان (عدالت)، ساماندهی پارک تپه شاهد و حد جنوبی پارک ملت اشاره نمود.

کرمی ادامه داد: شهرداری منطقه یک ایلام در راستای روانسازی و کاهش بار ترافیکی شهر نیز مطالعه پروژه های همچون ادامه کمربند شمالی از انتهای ناحیه هانیوان تا جاده منتهی به دانشگاه ایلام، اجرای زیرگذر تقاطع 24 متری ولیعصر (عج)، بلوار سیدالشهدا و مطالعه رو گذر و اتصال کمربند شمالی به میدان ارغوان را در دست اقدام دارد.

مدیر شهرداری منطقه یک ایلام در ادامه درخصوص ساخت وسازهای غیرمجاز گفت: این دستگاه با عاملین ساخت و ساز های غیرمجاز در مناطق حاشیه شهر اعم از کمربند شمالی، شهرک هجرت و محدوده چالیمار در راستای جلوگیری از ایجاد سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه نشینی بطور جدی برخورد می کند.

کرمی افزود: در در محدوده شهرداری منطقه یک 350 هکتار بافت فرسوده وجود داشته که به ساکنین مذکور تخفیف 50درصدی در پرداخت عوارض پروانه ساختمانی ارائه می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید داریوش رضایی نژاد و فاز اول پروژه خط انتقال پساب تصفیه خانه به محدوده پارک جنگلی چغاسبز را با اعتباری بالغ بر73میلیارد ریال از دیگر عملکردهای نظارتی این شهرداری بیان کرد.

به گفته شهردار منطقه یک ایلام، بازسازی داخلی محوطه پارک ملت و تپه شاهد و طراحی جدید و همراه با سیستم های روشنایی نو، ادامه اجرای سیلبند هانیوان بطول 1200 متر، اجرای دوربرگردان زوجی بلوار مدرس (حدفاصل دیوان محاسبات تا بنیاد مسکن)، اجرای طرح داخلی میادین فاتحان میمک، ژیان و خاتم الانبیاء(ص)، تکمیل فرهنگسرای ارغوان، اجرای فازهای دوم و سوم محوطه سازی ارغوان، احداث 10 مورد پارک محله ای در هانیوان، بوستان وپیگیری احداث پارکینگ طبقاتی در بافت مرکزی شهر از دیگر برنامه های آتی این منطقه است.

وی اعلام کرد که در شش ماه گذشته همکاری و تفاهنامه های ارزشمندی بین شهرداری منطقه یک و شرکت توزیع برق شهرستان صورت گرفته که در پی ان شبکه های برق در هفت مورد از تقاطع های حادثه خیز شهر در راستای اصلاح هندسی معابر جابه جا شده است.

وی با یان اینکه از دیگر خدمات شهرداری منطقه یک خدمات رسانی به موقع در حوزه شهرسازی است اعلام کرد: به روز نمودن بازدیدهای مورد درخواست متقاضیان جهت به پاسخ به استعلامات دفترخانه و بانکها، مسکن مهر، مراحل صدور پروانه و پایان کار ساختمانی و تسریع در ارسال پرونده های متقاضیان به دبیرخانه کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده پنج اداره راه و شهرسازی را از دیگر اقدامات ارزنده این شهرداری بیان کرد.

وی در پایان اعلام کرد که عزم و همت جدی از طریق شهردار محترم اقای مهندس منصوری معاونین و مدیریت منطقه در راستای توسعه و عمران شهری و تسهیل در امر خدمت رسانی به شهروندان وجود داشته و امید می رود که استاندار محترم، معاونین و سایر مدیران مرتبط در امور مدیریت شهری، شهرداری را همچون گذشته در راستای تحقق برنامه های از پیش طراحی شده پشتیبانی و یاری رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز