خبرگزاری کار ایران

با بومی‌سازی صورت گرفت؛

صرفه جویی 5/ 4 میلیون یورویی دركوره‌های قوس الكتریكی فولاد مباركه

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۰

ساخت کوره‌های قوس الکتریکی در داخل کشور زمینه ساز ایجاد اشتغال بیش از 20 نفر از نیروی انسانی و جلوگیری از خروج میلیون‌ها یورو ارز از کشور بوده است.

ایلنا: مدیر توسعه ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا از بومی‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا خبر داد و گفت: با بومی‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی این ناحیه سالیانه بالغ بر 5/4 میلیون یورو صرفه جویی حاصل شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیاوش مستشفی ساخت کوره های قوس الکتریکی در داخل کشور را زمینه ساز ایجاد اشتغال بیش از 20 نفر از نیروی انسانی و جلوگیری از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور دانست و افزود: برای نخستین بار در کشور و با استفاده از متخصصان داخلی بدنه کوره های قوس الکتریکی با ظرفیت 180 تن در فولاد مبارکه بومی سازی و برای نصب در طرحهای توسعه ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا به این ناحیه ارسال شد.

وی با اشاره به مزایای ساخت این کوره ها گفت: این کوره ظرف مدت 50 روز کاری به مقدار 7 هزار و 858 نفر ساعت با یک دوم قیمت نسبت به نمونه خارجی بدست توانمند متخصصین فولاد مبارکه و شرکت پایدار فولاد آیریک ساخته شده است.

مدیر توسعه ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا از تامین بیش از 80 درصد قطعات این کوره از داخل کشور و مابقی از طریق سازندگان اصلی خبر داد و تصریح کرد: به علاوه بهینه‌سازی لازم نسبت به نمونه های قبلی انجام شده و کوره های ساخت داخل به مراتب از نظرطول عمرو مقاومت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

به گفته مستشفی در صورتی که این کوره ها توسط سازندگان خارجی ساخته می‌شد مدت یکسال طول می کشید تا این کوره ها ساخته وبه کشور حمل شوند، بنابراین با توجه به دانش فنی متخصصان داخلی و تامین متریال مورد نیاز توسط شرکت فولاد اکسین اهواز ظرف مدت 50 روز ساخته شد و با توجه به اینکه سازندگان در نزدیکی فولادمبارکه می باشند با کمترین هزینه حمل و به ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا منتقل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز