خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

دغدغه مالی مهم ترین مانع تکمیل مصلای اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۲۲

شهرداری اصفهان که برای امسال هزار و 400 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است، اگر رقم جزیی 30 میلیارد تومان به مصلی اختصاص دهند، فضاهای داخلی مصلی آماده استفاده می‌شود.

ایلنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، دغدغه مالی را مهم‌ترین مانع تکمیل مصلای اصفهان اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان شهری حاضر به همکاری در این طرح شود، حاضریم بگوییم شورای شهر و شهرداری اصفهان، مصلای نیمه کاره را به اتمام رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین اژدری» که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره آخرین وضعیت مصلی، تاکید کرد: پس از این که توانستیم مصلای شهر را از مباحث سیاسی خارج کنیم، کار عملیاتی در سه شیفت آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به بازدید وزیر اوقاف ترکیه از این طرح عظیم، افزود: ترک‌ها مساجد و بناهای مذهبی بزرگی می‌سازند، اما مبهوت مصلی شده بودند و می‌پرسیدند چرا این همه فضای قابل استفاده، بدون سقف مانده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان برآورد اولیه از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 30 میلیارد تومان دانست و گفت: در حال حاضر شیشه گذاری مقصوره تمام شده و برای تکمیل رواقی که پشت آن قرار دارد. توافقنامه‌ای با یک شرکت داخلی امضا کرده‌ایم که از ماده دیگری به نام کامپوزیت به جای شیشه استفاده کنند که اجرای این توافق نامه نیز به بیش از 1 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در اختیار نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای برگزاری نماز جمعه در این مکان، باید چه میزان هزینه شود، یادآور شد: برای آماده‌سازی رواق برگزاری نماز، 14 هزار متر سنگ مف به قیمت هر متر مربع 120 هزار تومان نیاز داریم که هزینه کلانی است و اگر هم تامین شود از ما خواهند پرسید از کجا آورده‌اید؟

اژدری با طرح این پرسش که "مصلای اصفهان متعلق به کیست؟ "گفت: این بنای عظیم متعلق به تمام مردم شهر است و مسوولان شهری باید بدانند که اگر بزرگراه و زیرگذر می‌سازند، سرمایه‌گذاری در مصلی باعث می‌شود هم مکانی برای برگزاری نماز جمعه و مراسم مذهبی مردم فراهم شود و هم محلی برای همایش‌ها و جلسات بزرگ سیاسی و بین المللی.

وی با اشاره به بودجه هزار و 400 میلیارد تومانی که برای سال جاری شهرداری تصویب شده، ادامه داد: اگر رقم جزیی 30 میلیارد تومان به مصلی اختصاص دهند، فضاهای داخلی مصلی آماده استفاده می‌شود، 6 هزار نفر زیر مقصوره می‌توانند نماز بخوانند و ما هم حاضریم بگوییم شهرداری و شورای شهر اصفهان، مصلای نیمه کاره را تکمیل کردند.

مدیر کل اوقاف استان همچنین از برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان در اصفهان خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار بقعه در کشور ما وجود دارد که علاوه بر بناهایی که در کشورهای اسلامی مانند مصر، هند، لبنان، لیبی، بحرین و... وجود دارد، برگزاری این کنگره باعث شناساندن این اماکن مقدس و مذهبی به شیعیان سراسر جهان می‌شود.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه علمی و اجرایی این کنگره به ترتیب در دانشگاه اصفهان و اداره اوقاف، بیان داشت: این کنگره بین المللی در تاریخ 20 و 21 شهریورماه برگزار خواهد شد که برای نخستین بار در تقویم ملی ما، امسال به عنوان روز امامزادگان نامگذاری شده است.

حجت الاسلام اژدری همچنین درباره اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان سال 92 گفت: با این که اوقات فراغت متولی خاص دارد، این طرح برای چهارمین سال پیاپی و برای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه واجب التعظیم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه سازی اوقات فراغت با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش های انقلاب اسلامی در اصفهان اجرا می‌شود.

وی سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به ویژه حفظ قرآن را از اهداف اصلی اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: مکان برگزاری طرح نشاط معنوی که در فاصله هشتم تیرماه تا 25 مرداد برگزار می‌شود. تمام آستان‌های متبرک اصفهان و مخاطبان آن تمام دانش آموزان دختر و پسر سنین 7 تا 18 سال خواهند بود.

مدیر کل اوقاف استان اصفهان سهم اوقاف در تربیت حافظان و قاریان قرآنی را 16 هزار نفر در سال گذشته و 19 هزار نفر سال جاری اعلام کرد و گفت: تاکنون 2هزار حافظ مجازی نیز در سامانه استان ثبت نام کرده‌اند که بین 1 تا 30 جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز