خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در گفتگو با ایلنا:

میراث فرهنگی اصفهان، فدای توسعه شهر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۸

مقصر طولانی شدن تخریب جهان‌نما فقط و فقط شهرداری است که به جای نگرانی از خطر حذف نام این میدان از آثار جهانی، ادامه کار را منوط به دریافت طلب یک میلیارد تومانی خود از دولت برای تخریب برج جهان‌نما کرده‌است.

ایلنا: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، با انتقاد از عملکرد شهرداری در برخورد با میراث فرهنگی گفت: میدان امام اصفهان فدای طلب یک میلیارد تومانی شهرداری از دولت برای تخریب برج جهان‌نما شد.

محسن مصلحی در گفتگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده میدان امام (ره) در اجلاس یونسکو اعلام کرد: این نشست هنوز در حال اجراست و هنوز خبری از باقی ماندن میدان امام(ره) در فهرست آثار جهان یا خروج آن نداریم.

وی اعلام آخرین اخبار مربوط به تصمیم‌گیری‌های اجلاس یونسکو را به هفته آینده موکول کرد و افزود: در هر صورت، مقصر طولانی شدن تخریب جهان‌نما فقط و فقط شهرداری است که به جای نگرانی از خطر حذف نام این میدان از آثار جهانی، ادامه کار را منوط به دریافت طلب یک میلیارد تومانی خود از دولت برای تخریب برج جهان‌نما کرده‌ است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی اصفهان از مسئولان شهر خواست منافع اصفهان را با عدد و رقم‌هایی به این مقدار معاوضه نکنند و گفت: تاکنون جلسات مختلفی با مسئولان شهر برای پیشبرد تخریب جهان‌نما که در منظر و حریم میدان امام قرار گرفته داشته‌ایم، اما متاسفانه آن‌ها با علم به پیامدهای ناخوشایند کندی کار تخریب، دفع الوقت می‌کنند.

وی با تاکید بر این که دلیل اصلی دفع الوقت آقایان دریافت سهم شهرداری از تخریب برج جهان‌نماست، ادامه داد: متاسفانه همین نگاه در دیگر رویارویی‌های مسئولان شهر با میراث فرهنگی به چشم می‌خورد، از جمله برای تعیین خط یک و دو مترو که با جنجال‌های فراوانی همراه بوده است.

مصلحی با انتقاد از این اظهارات رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان که اگر گردشگری به شهرداری واگذار شود هزار درصد رشد می‌یابد، تصریح کرد: توسعه گردشگری نیازمند به برنامه‌ریزی دقیق و درست است. علاوه بر این که مهم‌ترین پایه و مبنای رونق این صنعت، حفظ و احیای میراث فرهنگی است که متاسفانه در حال حاضر فدای توسعه شهر می‌شود.

وی با تاکید بر این که نه میراث فرهنگی باید فدای توسعه شهر اصفهان شود و نه توسعه فدای میراث، بیان داشت: با وجود این همه دانشگاه و مراکز علمی و فرهنگی قوی در استان و کشور، درست نیست که میراث فرهنگی در توسعه‌ها نادیده گرفته شود، بلکه بهتر است با خرد جمعی و منطق، این دو بخش را در کنار یکدیگر حفظ کنیم.

 

گفتگو از: ناهید شفیعی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز