خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

دعوت از رییس جمهور منتخب برای بهره برداری از میدان امام علی (ع)

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۳۹

میدان امام علی (ع) مهمترین قطعه و نقطه آغازین محور تاریخی و فرهنگی اصفهان است و کم توجهی به این مجموعه در سال های اخیر نارسایی های فضایی و اجتماعی را در این محدوده به وجود آورده بود؛بنابراین ساماندهی این مجموعه و رفع نارسایی های آن اجتناب ناپذیر بود.

ایلنا: رییس شواری شهر اصفهان پروژه احیای میدان امام علی (ع) را بزرگترین پروژه مرمت شهری کشور دانست و گفت: برای بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک، یکی از سران سه قوه به خصوص رییس جمهور منتخب دعوت می شود چرا که این پروژه طرحی ماندگار در کشور محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس حاج رسولیها از افتتاح پروژه میدان امام علی (ع) در آینده نزدیک خبر داد و افزود: احیای میدان امام علی (ع) به عنوان بزرگترین پروژه مرمت شهری کشور در اصفهان اجرایی شد تا به عنوان الگویی در کشور مطرح شود.

وی هزینه احیای این میدان تاریخی را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: احیای میدان امام علی (ع) از پروژه های ماندگار کشور و منحصر به فرد دنیا به شمار می رود چون تمام ابعاد میراثی، تاریخی و فرهنگی را در خود جا داده است.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، مجموعه میدان امام علی (ع) مهمترین قطعه و نقطه آغازین محور تاریخی و فرهنگی اصفهان است و کم توجهی به این مجموعه در سال های اخیر نارسایی های فضایی و اجتماعی را در این محدوده به وجود آورده بود؛بنابراین ساماندهی این مجموعه و رفع نارسایی های آن اجتناب ناپذیر بود تا این مجموعه بتواند به عنوان یک فضای شهری فعال در اختیار اصفهان قرار گیرد.

وی تقویت نقش تاریخی، فرهنگی و گردشگری این محدوده در اصفهان، ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی و افزایش کارآیی و بهره وری از زمین را سه هدف کلان از اجرای طرح احیای میدان امام علی (ع) بیان کرد و ادامه داد: طرح احیای میدان امام علی (ع) در محدوده ۴۵/۳۲ هکتاری در منطقه ۳ شهر اصفهان اجرا شد. این پروژه در ۳ فاز تعریف شده است که فاز اول شامل زیرگذرها، میدان ترافیکی و فضای چندمنظوره مجلسی است و فاز دوم میدان اصلی، فضای چند منظوره و کف سازی و بدنه سازی، بازارهای پیرامون، میدان جلو خان مسجد جامع و طرح توسعه پارک سوار مجلسی را در بر می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز