خبرگزاری کار ایران

مدیر صدا و سیمای مرکز اصفهان:

گرایش مردم به دیدن فیلم‌های مستند ۵ برابر شده است

مردم ایران علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های مستند داخلی در موضوعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی و در آثار خارجی، حیات وحش هستند.

ایلنا - اصفهان: مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به گرایش ۵۴ درصد مردم ایران به تماشای فیلم‌های مستند گفت: پیش از این علاقه مردم برای دیدن این فیلم‌ها حدود ۱۰تا ۱۲ درصد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کلباسی شامگاه شنبه در آیین رونمایی از فیلم مستند رازماندگاری اعلام کرد: این آمار درنظر سنجی سازمان صداوسیما از مردم مشخص شده که نشان می‌دهد باید به به ساخت فیلم‌های مستند توجه بیشتری کرد.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش سطح فکر و تحصیلات مردم و گرایش به دیدن فیلم‌های مستند گفت: مردم ایران علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های مستند داخلی در موضوعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی و در آثار خارجی، حیات وحش هستند.

به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان، برای مردم درجه اول تصویربرداری فیلم‌های مستند مهم است و سپس موضوع‌های دیگری مانند محتوا، موسیقی متن و سایر در بخش‌های دیگر است.

وی یکی از مشکلات فیلم‌های مستند را عدم اکران عمومی آن‌ها عنوان کرد و افزود: به همین دلیل سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری نشان نمی‌دهند اما با برنامه ریزی باید بخش خصوص را وارد میدان کنیم.

کلباسی پیش نیاز ساخت یک فیلم مستند را تحقیق و پژوهش دانست و افزود: فراگیر بودن تحقیق و پژوهش، نیروی انسانی توانمند، برنامه ریزی‌های دقیق و وسایل و تجهیزات فنی و پیشرفته در تولید فیلم‌های مستند اهمیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز