خبرگزاری کار ایران

برای نجات سینما باید روی ادبیات داستانی سرمایه گذاری کرد

شروع پروژه عظیم پروژه شهر هنر اصفهان، نیازمند هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است/ تا پایان سال کلیات این طرح برای تصویب به مجلس ارسال می‌شود.

ایلنا - اصفهان: رئیس حوزه هنری استان اصفهان مشکل اصلی سینمای کشور را نبود فیلم نامه‌های قوی و مناسب دانست و گفت: برای نجات سینما باید بر روی ادبیات داستانی سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی سیدین نیا  در مراسم رونمایی از فیلم مستند رازماندگاری خاطرنشان کرد: باید اثر هنرمندانی که آثار خود را هنرمندانه تولید می‌کنند، مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی فیلم مستند رازماندگاری را کار مشتر ک حوزه هنری، صدا و سیما و قرارگاه فرهنگ استانداری اصفهان دانست و افزود: برای حل مشکلات موجود در صنعت سینمای کشور، نویسندگان، هنرمندان و کارگردانان باید بیشتر به محتوا و فیلم نامه آثار توجه کنند.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از انجام مطالعات نظری پروژه شهر هنر اصفهان خبر داد و گفت: شروع این پروژه عظیم در بخش‌های مختلف هنری، نیازمند هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

وی این پروژه ۲۰۰هکتاری را مصوبه سفر سوم رئیس جمهوری به استان خواند و اظهار داشت: شش دانشگاه در رشته‌های مختلف هنری و علوم انسانی، مرکز پژوهش‌های هنری و علوم انسانی، موزه، مجموعه استودیو‌ها، سالن‌های سینما، تئا‌تر، موسیقی و کارگاه های هنری و بخش‌های گوناگون برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جمع بندی کلیات و مطالعات نظری پروژه تا پایان سال گفت: تلاش می‌کنیم کلیات این طرح را برای تصویب به مجلس ارسال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز