خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی:

اصفهان پایین‌ترین سطح درآمد سرانه را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۲۷

اصفهان برای بسیاری از جهانگردان ناشناخته است و نیاز است که از طریق ساز و کاری جذابیت‌های این شهر معرفی شود.

اصفهان – ایلنا: رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی اصفهان از تشکیل شورای عالی برند استان خبر داد و گفت: اصفهان جزو استان‌هایی است که پایین‌ترین سطح درآمد سرانه را دارد و جذب توریست و معرفی تولیدات استان می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمد سرانه شهروندان اصفهان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا رجالی، در بیست و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: به همت اتاق اصفهان، استانداری، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی شورای عالی برند اصفهان تشکیل می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به این که این شورا به ریاست استاندار و به دبیری اتاق اصفهان و با هدف سیاست‌گذاری در جهت تقویت برند شهری تشکیل می‌شود، افزود: برای معرفی هویت شهری، نیازمند سند راهبردی جهت توسعه گردشگری هستیم که یکی از موارد تقویت برند شهری است.

وی همیاری و همکاری بخش خصوصی و دولتی استان را زمینه ساز برند شدن اصفهان در سطح جهان و همچنین برندسازی تولیدات این استان دانست و گفت: در ایران متاسفانه هیچ شهری دارای برنامه مدون، برای برند شدن در عرصه جهانی و جذب توریست نیست.

رجالی با اشاره به تجربه ترکیه در جذب توریست، طی یک فرایند ده ساله گفت: بخش خصوصی این کشور با کمک بخش دولتی از 15 هزار توریست آغاز و امروز به عدد 20 میلیون توریست در سال رسیدند.

تدوین سند توسعه صادرات محصولات کشاورزی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز تدوین سند توسعه صادرات محصولات کشاورزی را گامی موثر در افزایش صادرات استان بیان کرد و گفت: آگاهی از جایگاه کشاورزی استان در تولید و صادرات جهانی محصولات کشاورزی، نخستین و مهم‌ترین گام در راستای مشارکت کارآمد و حضور موثر در بازارهای جهانی است.

خسرو کسائیان با تاکید بر این که صادرات را باید به عنوان موتور محرک بخش‌های اقتصادی کشور جدی بگیریم تا موجبات اصلاح ساختار اقتصادی بیش از پیش فراهم شود، افزود: حرکت در این مسیر باید به سمت بالا رفتن سهم در تجارت جهانی و دستیابی به جایگاه واقعی و در خور شأن استان در عرصه بین‌المللی باشد.

مجید جبل عاملی،عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان، در این جلسه با تشریح ابعاد این سند گفت: این سند به همت سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان و کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان تدوین شده است.

وی افزود: این سند طی 9 ماه کار کارشناسی و بر اساس آمار و اطلاعات جمع آوری شده، آنالیز و نتیجه گیری آن بر اساس استراتژی سوالات ارایه شده است.

وی اضافه کرد: تمام نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها تولیدات محصولات کشاورزی در این سند مورد توجه قرار گرفته است. وی تولید محصولات کشاورزی را پشتوانه صادرات برشمرد و گفت: در این سند تولید صادرات محور مورد تاکید قرار گرفته است. جبل عاملی یادآور شد: بررسی تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان اصفهان در بخش‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دامی و گیاهان دارویی در این سند مور د بررسی قرار گرفته است.

زهرا اخوان نسب، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان، در این جلسه گفت: اصفهان برای بسیاری از جهانگردان ناشناخته است و نیاز است که از طریق ساز و کاری جذابیت‌های این شهر معرفی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز