خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان انتقاد کرد:

میراث اصفهان نباید با بی‌توجهی‌های مسئولان از بین برود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۴

قول داده بودیم که متروی اصفهان فروردین ماه به بهره‌برداری برسد. ولی به دلیل عدم همکاری بانک ملی، این امر هنوز محقق نشده است.

ایلنا: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که میراث اصفهان نباید با بی‌توجهی‌های مسئولان از بین برود، گفت: بیش از 6 هزار اثر تاریخی و میراثی در اصفهان وجود دارد و چون میراث فرهنگی اصفهان، بودجه‌های لازم را برای نو‌سازی این آثار در ختبار ندارد، هنوز داربست‌های فلزی بر روی این آثار مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس حاج رسولیها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان آب و هوای پاک، تکمیل ورزشگاه نقش جهان و مصلی اصفهان، مترو، قطار سریع السیر اصفهان- تهران را مهم‌ترین خواسته‌های مردم اصفهان از رییس جمهور آینده دانست و افزود: لازم است میراث فرهنگی شاخصه‌هایی را تعریف کرده و بر اساس این شاخصه‌ها بودجه خود را تعریف كند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به میراث فرهنگی اصفهان به تعیین این شاخصه‌ها گفت: به دلیل عدم وجود شاخصه‌ها، این سازمان فاقد بودجه‌های لازم است.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: ما قول داده بودیم که متروی اصفهان، فروردین ماه به بهره‌برداری برسد ولی به دلیل عدم همکاری بانک ملی این امر هنوز محقق نشده است.

به گفته وی واگن‌های متروی اصفهان آماده است، ولی به دلیل عدم همکاری مدیریت بانک ملی، متروی اصفهان بر روی زمین مانده است.

حاج رسولیها توجه و نگاه فرهنگی به کتابخانه‌های سطح شهر را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: اصفهان دارای ۲۰۰ هزار دانشجو  است که این افراد و دیگر شهروندان به کتاب نیاز اساسی دارند.

وی خواستار توجه ویژه شهرداری به مسایل فرهنگی و کتابخانه‌های سطح شهر شد و ادامه داد: صدور پروانه برای کتاب‌فروشان نیز باید رایگان باشد که البته قرار بود لایحه آن به شورا ارسال شود. ولی هنوز این لایحه ارسال نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز