خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

برای بانوان خانه‌دار حقوق تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۳

نماینده ولی‌فقیه در کاشان خواستار بررسی تمام ابعاد، زمینه‌ها و زیرساخت‌های بحث افزایش جمعیت کشور شد

ایلنا - کاشان: امام جمعه کاشان خواستار بررسی تمام ابعاد، زمینه‌ها و زیرساخت‌های بحث افزایش جمعیت کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «  عبدالنبی نمازی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تصویب قوانینی نظیر مرخصی به بانوان کارمند در دوران بارداری در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته برای تحقق توسعه و افزایش جمعیت کشور اظهار داشت: برای رشد و افزایش جمعیت باید زمینه‌های مربوط دیگر مانند مسائل مربوط به تأمین فضای آموزشی، فراهم کردن فرصت‌های شغلی کافی و برطرف کردن مشکل مسکن نیز در نظر گرفته شود.
وی همچنین به موضوع اشتغال بانوان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بانوان باید در مشاغلی مانند عرصه‌های آموزشی و درمانی خانم‌ها که جامعه به وجود آنان نیاز جدی دارد حضوری فعال داشته باشند.
امام جمعه کاشان همچنین با تأکید بر نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد: اگر دولت برای تمام بانوان خانه‌دار حقوق تعیین کند دیگر آنها نیازی به ترک حریم امن خانه ندارند.
نمازی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: بیانات ایشان در این دیدار شامل دو بخش استیضاح و محاکمه دولتمردان و رئیس جمهور آمریکا درباره پیشنهاد مذاکره با ایران و نیز مسائل داخلی کشور و حوادث مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت معصومه(س)بود.
عضو خبرگان رهبری سپس به ذکر فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در هر دو بخش پرداخت و به هشدارهای معظم‌له به دولتمردان آمریکایی و تذکرات ایشان به مسئولان و برخی هنجارشکنان اشاره کرد.
نمازی در ادامه با تقدیر از اقدام رسانه ملی در انعکاس نشاط مردم در بازار شب عید، بعد منفی این اقدام را نیز خاطرنشان کرد و گفت: باید توجه داشت فرزندان خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند و والدین آنها قدرت خرید کالا برای آنها را ندارند نیز این تصاویر را مشاهده کرده و اشک حسرت بر گونه‌هایشان جاری می‌شود.
وی افزود: صدا و سیما باید در کنار نشان دادن این تصاویر، از خانواده‌هایی که قدرت برآورده ساختن خواسته‌های فرزندان خود را ندارند نیز یاد کند.
خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه 9 اسفندماه روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را یادآور شد و گفت: مسئولان و نهادهای نظارتی باید با آگاهی قاطعیت و قدرت تمام وظایف خود را در این حوزه انجام دهند و با اقداماتی نظیر کنترل و نظارت سلامت کالا، مقابله جدی با گران‌فروشان و پیگیری و برخورد با محتکران از حقوق مصرف‌کنندگان دفاع کنند.
نمازی در بخش پایانی سخنان خود به مسائل جهان اسلام پرداخت و جنایات صورت گرفته در شهر کویته پاکستان علیه شیعیان، انجام عملیات تروریستی در سوریه و توطئه قطر و عربستان برای ترور نوری مالکی نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز