خبرگزاری کار ایران

با حضور ۲۵۰ نفر در کاشان/

نشست هم اندیشی آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد برگزار شد

کد خبر : ۴۹۷۱۷

سومین هم اندیشی تعامل آموزش و پرورش کاشان با دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 250نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد

ایلنا – کاشان: سومین هم اندیشی تعامل آموزش و پرورش کاشان با دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 250نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان مدیر آموزش و پرورش کاشان دراین مراسم هدف از برگزاری این نشست ها را آشنایی بیشتر با مراکز علمی و استفاده از ظرفیت های مراکز دانشگاهی منطقه در جهت توسعه علمی و آموزشی فرهنگیان و دانش آموزان ذکر کرد و گفت: کاشان با وجود 15 مرکز آموزش عالی، یک شهر دانشگاهی است که باعث شده بسیاری از فاصله ها و کمبودها برداشته شود.

به گفته حسین حنطه ای، با وجود مراکز علمی در منطقه کاشان، باید تلاش کنیم که زمینه ای برای اعتلای تعلیم و تربیت و ارتقای کمی و کیفی آموزشی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: ارتباط و تعامل نزدیک آموزش و پرورش با مراکز علمی و دانشگاهی، زمینه ای برای رشد و توسعه است و امیدواریم این همکاری در مسیر افزایش بنیه علمی فرهنگیان و استفاده از توان علمی هر دو مرکز آموزشی بیشتر شود.

وی تصریح کرد: وجود دانشگاه آزاد اسلامی در کاشان، نگرانی خانواده ها به ویژه برای ادامه تحصیل دختران و خطر رفت و آمدها در مسیر دانشگاه و همچنین هزینه های مادی و معنوی خانواده ها و دانشجویان را کاهش داده است.

وی اظهار داشت: ادامه این نشست ها و آشنایی مدیران و مشاوران مدارس با ظرفیت های دانشگاههای کاشان می تواند در تعیین مسیر دانش آموزان برای ادامه تحصیل و در نهایت پیشرفت و توسعه جامعه نقش به سزایی داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: زیرساختهای علمی کشور توسط آموزش و پرروش در مدرسه ساخته می شود، هرچند که در مواردی از نظرها پنهان مانده است.

"منصور دیاری" در این نشست افزود:دانش آموزان بعد از کسب موفقیت د رمدرسه، سراغ دانشگاه می روند و نباید فراموش کرد که دانشجویان امروز، همان دانش آموزان دیروز هستند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نشست ها، معرفی ظرفیت های دانشگاه، استفاده از نظرات و پیشنهادهای مدیران و مشاوران آموزش و پرورش در جهت بهبود کیفیت دانشگاه می باشد.

به گفته وی، شهرستان کاشان، یکی از پرافتخار ترین و پیشروترین شهرستانهای علمی کشور بوده است و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، که در سال 1363 تاسیس شده است، یکی از قدیمی ترین واحد های آموزشی در منطقه چهار کشور است.

وی اظهار داشت: شش هزار دانشجو در 40 رشته دانشگاه آزاد اسلامی کاشان شاغل به تحصیل هستند و در 28 سال گذشته 17 هزار نفر از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند و امیدواریم ظرف پنج سال آینده به دانشگاه جامع ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، در 11 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری دانشجو می پذیرد و دارای 265 عضو هیت علمی برخوردار است که 115 نفر آنها به صورت تمام وقت فعالیت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز