خبرگزاری کار ایران

جبران کمبود مدارس در اصفهان با انتقال دفتر مدیر به کانکس

asdasd

حتی یک کتابخانه یا نمازخانه به کلاس درس تبدیل نشده است/ ۷۰۰ کلاس درس اجاره‌ای در استان اصفهان وجود دارد.

اصفهان - ایلنا: برای تامین کمبود کلاس ششم ابتدایی در استان اصفهان، هزار کلاس از طریق جابجایی مدارس راهنمایی، ۳۰۰ کلاس با بهسازی فضای موجود و ۱۰۵ کلاس با انتقال دفتر مدیر به کانکس ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، عصر سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در ساختار آموزشی قبل، مدارس ابتدایی با پنج کلاس اداره می‌شد اما امسال برای اجرای نظام ۶، ۳، ۳، باید یک کلاس جدید برای پایه ششم به تمام دبستان‌ها اضافه می‌شد که در مجموع به حدود دو هزار و ۲۲۰ کلاس پایه ششم در استان اصفهان، نیاز داشتیم.

محمد حسین سجاد با تاکید بر اینکه هیچ یک از فضاهای فرهنگی و پرورشی در مدارس برای جبران این کمبود کلاس استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: نه تنها هیچ یک از کتابخانه‌ها یا نمازخانه‌های موجود به کلاس تبدیل نشد بلکه در توسعه و تکمیل تعداد کلاس‌های مدارس، تلاش کردیم حد نصاب فضای باز برای دانش آموزان را رعایت کنیم.

وی درباره معماری جدید مدارس، گفت: امروزه دیگر تصور از مدرسه، فقط یک ساختمان معمولی نیست بلکه تلاش کار‌شناسان نوسازی در ساخت فضاهای آموزشی جدید این است که ارتباط درستی بین معماری جدید و فضای شهری، باز تعریف کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان از میان ۲۴ هزار کلاس درس موجود در استان، تنها ۷۰۰ کلاس‌ را اجاره‌ای دانست و اظهار داشت: در برخی از مدارس که امکان ایجاد کلاس‌های جدید در آن‌ها وجود نداشت، یک کانکس ۳۰ متری به عنوان دفتر مدیر مستقر کردیم تا کمبود فضای آموزشی مورد نیاز جبران شود.

به گفته وی تمام این کانکس‌ها به امکانات و تجهیزات مورد نیاز مجهز هستند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد که البته این کانکس‌ها به دانش‌آموزان اختصاص ندارد و مجموعه دفتری مدارس به این کانکس‌ها منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید ۵۰ واحد آموزشی با مشارکت خیران مدرسه‌ساز به آموزش و پرورش تحویل داده شده است، افزود: این واحد‌های آموزشی بیش از ۵۰۵ کلاس درس را در خود جا داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز